کد خبر : 51447
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1399- 36: 17

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیش از ۵۵۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی در گیلان توزیع شد

بیش از ۵۵۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی در گیلان توزیع شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع بیش از ۵۵۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی و سرمایه ای در میان مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان ارسلان سالاری پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع ۵۹۹ قلم انواع تجهیزات پزشکی و کالاهای سرمایه‌ای حوزه درمان مورد نیاز برای ارائه خدمات به مردم، اظهار کرد: این اقلام در میان مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی استان گیلان توزیع شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کمبودهای فراوانی رنج می‌برد، افزود: توسعه و تجهیز زیرساخت‌های بهداشت و درمان حق شهروندان گیلانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با تأکید بر تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان، خواستار مشارکت و همکاری همه مسئولان و متولیان امر در برای توسعه شاخص‌های بهداشت و درمان استان گیلان شد.

وی با قدردانی از حمایت‌های نهادهای انقلابی، گروه‌های جهادی و خیران در جهت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و حتی تأمین نیازمندی‌های حوزه سلامت از خیران و سمن‌ها خواست تا در جبران کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها به خادمان خود در این عرصه کمک کنند.

سالاری ادامه داد: علاوه بر اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای توزیع‌شده از منابع دولتی، ۸۷ قلم از اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای حوزه درمان از سوی شرکت فومن شیمی تهیه و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی قرار داده شده است.

وی افزود: ارزش ریالی اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای توزیع‌شده اعم از منابع دولتی و خیران بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

۱۱ عدد ترمومتر، ۸۵ عدد تخت بستری، ۱۵ دستگاه الکترو شوک، چهار دستگاه اتوکلاو رومیزی، هفت عدد ترمومتر گوش، ۷۷ دستگاه پالس اکسی متر، ۱۵ دستگاه الکتروکاردیوگراف، ۱۰ دستگاه ونتیلاتور، ۱۱ عدد برانکارد ایزوله، ۶ عدد برانکارد، پنج دستگاه انکو باتور به همراه فتوتراپی، ۱۴ دستگاه پمپ سرنگ، هفت‌دستگاه پمپ سرم، ۸۵ دستگاه مانیتورینگ، هشت دستگاه مانیتورینگ سانترال، ۶۸ عدد پایه دیواری، ۱۷ عدد ترالی مانیتور، ۱۱ تخت اطفال، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل، سه دستگاه چراغ سیالیتیک، ۱۰ عدد ویلچر و دو عدد کات نوزاد هستند که از منابع دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت تأمین و تهیه شده‌اند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار