کد خبر : 77373
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1400- 24: 18

سرپرست سازمان صمت گیلان:

بیش از ۶۰۰ کارت بازرگانی در گیلان فعال است/ برخورد با اجاره دهندگان

بیش از ۶۰۰ کارت بازرگانی در گیلان فعال است/ برخورد با اجاره دهندگان

سرپرست سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ کارت بازرگانی در استان، گفت: با اجاره دهندگان کارت های بازرگانی برخورد می شود.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه پایش کارت بازرگانی و کمیته اقدام ارزی اظهار کرد: کارت بازرگانی با هدف تسهیل در امور و نظام مند شدن مبادلات تجاری صادر شده و هرگونه سو استفاده از این کارت تخلف محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۶۱۸ کارت بازرگانی در استان گیلان، تاکید کرد: رسالت کارگروه پایش کارت بازرگانی رصد و پایش مداوم فعالیت دارندگان کارت‌های بازرگانی بر چارچوب و مدار قانون است.

وی با تأکید بر اینکه در صورت محرز شدن تخلف با اجاره دهندگان کارت بازرگانی به شدت برخورد می‌شود، گفت: ۱۴۵ کارت بازرگانی نیز در سال جاری صادر شده است.

پورحیدری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۸ کارت بازرگانی صادر شده بود، تصریح کرد: این موضوع نشانگر بهبود فعالیت‌های تجاری در استان در امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

ضرورت ثبت تعهدات ارزی در سامانه

رئیس اتاق بازرگانی گیلان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه تجار و بازرگانان به تعهدات ارزی خود عمل کنند، اظهار کرد: بی توجهی در این زمینه سبب می‌شود تا دچار چالش‌های استعلام از سامانه برای ادامه فعالیت شوند.

هادی تیزهوش تابان با تاکید بر روند سامانه‌ای شدن امور ارزی، ثبت تعهدات انجام شده در سامانه را ضروری دانست و عنوان کرد: بر اساس قانون تکلیف تجار و بازرگانان برای بحث ارزی مشخص شده است و به هیچ عنوان تبعیضی به کار نیست و کلیه فرایند به صورت الکترونیکی و یکپارچه انجام می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار