کد خبر : 30420
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

بیش از 4 هزار نفر از زوار گیلانی به استان برگشتند / افزایش 35 درصدی زائران خارجی اربعین حسینی

بیش از 4 هزار نفر از زوار گیلانی به استان برگشتند / افزایش 35 درصدی زائران خارجی اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه هفت هزار و 485 نفر زائر از استان گیلان و 11 هزار و 875 نفر زائر خارجی بودند گفت: حضور این تعداد زائر خارجی نسبت به ایام اربعین سیدالشهدا(ع) در سال گذشته 35 درصد افزایش داشت.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا نازک کار امروز در گفت‌وگویی در رشت با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار کرد: از ابتدای سفر معنوی پیاده‌روی اربعین 19 هزار و 360 نفر زائر گیلانی و خارجی از کشورهای روسیه، آذربایجان و گرجستان از مرز آستارا وارد کشور شدند و از مرز مهران به کربلا رفتند.

وی با اشاره به عزیمت هفت هزار و 485 نفر زائر گیلانی و 11 هزار و 875 نفر زائر خارجی از گیلان به کربلای معلی افزود: حضور این تعداد زائر خارجی نسبت به ایام اربعین سیدالشهدا(ع) در سال گذشته 35 درصد افزایش داشت که با 47 دستگاه اتوبوس به مرز مهران رهسپار شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از 128 سفر منفرد و حرکت 119 اتوبوس دربستی از گیلان به مرز مهران خبر داد و گفت: تا شب گذشته 114 دستگاه اتوبوس زوار اربعین به سمت گیلان حرکت کردند که حدود چهار هزار و 718 مسافر زائر کربلای معلی را به استان باز می‌گرداند.

نازک کار با اشاره به ازدیاد زوار در اربعین امسال بیان کرد: تمام مسافرت‌های امسال دست‌اندرکاران حمل‌ونقل جاده‌ای طی ابلاغیه‌ای کنسل شد تا بتوانیم عزیزان زائر را به سلامت از مرز مهران به استان گیلان بازگردانیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار