کد خبر : 48331
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اسفند 1398- 48: 16

بیمارستان صحرایی در گیلان شاید وقتی دیگر؟!

بیمارستان صحرایی در گیلان شاید وقتی دیگر؟!

عیلرغم تکمیل تخت‌های بیمارستان‌های معین بیماران کرونایی در گیلان و آمادگی موجود برای احداث آن، هنوز فعلیت ایجاد بیمارستان صحرایی در مرحله جانمایی قرار دارد.

به گزارش گیلانستان با شیوع ویروس کووید ۱۹ و انتشار آن در گیلان حجم زیاد بیماران به بیمارستان‌های استان گیلان سرازیر و کار بخش‌های دیگر درمانی به‌شدت با مشکل مواجه شد.

روند افزایشی بیماران کرونایی در گیلان حکایت از شیب تند مبتلایان به این بیماری داشت و از همین رو فرمانده سپاه استان گیلان با ارائه گزارش به فرمانده سپاه درخواست احداث بیمارستان صحرایی برای کمک به امور درمان این بیماران کرد.

بلافاصله اقدامات اولیه برای جانمایی بیمارستان در گیلان صورت گرفت که این امور با درخواست وزارت بهداشت و به‌منظور همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد.

اما روند احداث بیمارستان صحرایی با مخالفت مهدی شادنوش نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان در تاریخ نهم اسفندماه همراه شد و وی اظهار امیدواری کرد با مراعات بهداشتی و انضباط اجتماعی مردم، شاهد توقف چرخش حلقه ویروس کرونا باشیم تا به مواردی مانند بیمارستان صحرایی نیاز پیدا نکنیم.

پیش‌بینی‌ها نادرست از آب درآمد و امروز شاهد عدم پذیرش بیمار دریکی از بیمارستان‌های شهرستان رشت بودیم.

محمد حسین قربانی عضو قرارگاه مبارزه با کرونا در کشور به تعیین برخی بیمارستان‌های جایگزین برای بیماران کرونای و افزایش تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و ضمن بیان اعلام آمادگی سپاه برای احداث بیمارستان صحرایی در جلسه شب گذشته در ستاد مقابله با بیماری کرونا در استانداری گیلان، احداث این بیمارستان را در شرایطی فعلی غیر ضروری دانست.

وی دلیل غیرضروری دانستن احداث بیمارستان صحرایی را وجود بیمارستان‌های جایگزین همراه با کادر درمانی و همچنین برخی اماکن برای دارا بودن قابلیت تبدیل شدن به مرکز درمانی عنوان کرد.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلش شورای اسلامی از خودمراقبتی را مهمترین راهکار از شیوع این بیماری عنوان کرد و گفت که حتی بیماران مشکوک به کرونا اگر روند درمانی ایزوه کردن خود را در منازل انجام دهند شاهد کاهش چشمگیر مبتلایان و تسریع در روند درمان آنها خواهیم بود.

گزارشات میدانی در از بیمارستان‌های رازی و رسول اکرم (ص) حکایت از عدم ظرفیت این بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی دارد که در همین خصوص نیز قربانی از افزایش تخت‌های این بیمارستان‌ها خبر داد.

با تمام این تفاسیر باید در انتظار نشست که شرایط به‌گونه‌ای رقم خواهد خورد که با تخیص وضعیت کاملا بحرانی شاهد احداث بیمارستان صحرایی در گیلان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار