کد خبر : 46145
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

دکتر مجید دل‌آور در نشست خبری:

بیمارستان پورسینای رشت وضعیت نامطلوبی دارد/ عدم مقابله مسئولین عالی‌رتبه استان در برخورد با مافیای پزشکی/ زیباسازی دفتر کار مسئولی در دانشگاه علوم پزشکی با وجود ۷۰۰ میلیارد بدهی!

بیمارستان پورسینای رشت وضعیت نامطلوبی دارد/ عدم مقابله مسئولین عالی‌رتبه استان در برخورد با مافیای پزشکی/ زیباسازی دفتر کار مسئولی در دانشگاه علوم پزشکی با وجود ۷۰۰ میلیارد بدهی!

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان گفت: مسئولی در دانشگاه علوم پزشکی در این وضعیتی که ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد در حال زیباسازی دفتر کار خود است.

به گزارش خبرنگار سرویس بهداشت و درمان گیلانستان، دکتر مجید دلاور دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان با اشاره به قدمت انجمن اسلامی پزشکان که به قبل از انقلاب میگردد اظهار کرد: این انجمن پس از انقلاب با مجوز رسمی شروع به کار کرد و در دو جنبه صنفی و سیاسی فعالیت می‌کند.

مجید دلاور ضمن اهمیت رسانه در مناسبات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: با یک خبر می‌شود یک مدیر و مسئولی که پرونده قضایی دارد را از انتصاب جلوگیری کرد که این مسئله دارای اهمیت بالایی است و برای عموم مردم هم پذیرفته شده است.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان ضمن ضعیف دانستن عملکرد بهداشت و درمان در استان افزود: دانشگاه علوم پزشکی در اموزش، پژوهش، بهداشت و درمان و حتی در پرداخت حق الزحمه پرسنل در آخرین دانشگاه های کشور وجود دارد که این موضوع در شان استان گیلان نیست.

وی با اشاره به زمینه بهداشت و پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان کرد: استان گیلان در ماه های اخیر با شدت با ضعف مواجهه شده است این درحالی است که کارانه همکاران بهداشتی، ۱۶ ماه پرداخت نشده است و باعث کاهش انگیزه آنان شده است.

دکتر دلاور با توجه به اینکه در بحث مدیریتی ضعیف عمل شده است افزود: بعد از چندین سال با وعده های پوچ و توخالی مسئولین استان در بحث سروان، هنوز مشکلی حل نشده است.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان با اشاره به اینکه شیرآبه های سروان پس از گذر از زردجوب و اکوسیستم های شهری وارد تالاب میشود و در عمق خاک نفوذ می‌کند که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

وی با توجه به کوتاهی های بیمارستان های استان در حق مردم خاطرنشان کرد: استان گیلان پزشکان بسیار خوب و توانایی در زمینه بهداشت دارد اما با وجود مافیا در این زمینه و عدم مقابله مسئولین عالی رتبه استان و دانشگاه علوم پزشکی صدمات جبران ناپذیری به مردم وارد شده است.

دکتر مجید دلاور با اشاره به اینکه در شهر رشت بیمارستان جنرال وجود ندارد اظهار کرد: در شهرهای بزرگ کل جهان، یک بیمارستان جنرال وجود دارد که بعد از هر سانحه دکتر مربوطه به صورت آنلاین به درمان بیمار بپردازد.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان با توجه به وضعیت بد بیمارستان پورسینای رشت افزود: این بیمارستان بخش CCU و همچنین بخش ICU کودکان ندارد و یا حتی در بخش اورژانس فقط ۴ تخت مجهز به مانیتورینگ و فقط یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس دارد که اگر خراب شود متاسفانه چندین ماه این بیمارستان، بیماران را به بخش خصوصی ارجاع میدهد.

وی با توجه به عدم تعهد مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان اظهار کرد: نمی‌شود از این مسئولین انتظار زیادی داشت درحالیکه مسئولی در دانشگاه علوم پزشکی در این وضعیتی که ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد در حال زیباسازی دفتر کار خود است.

دکتر دلاور با اشاره به اینکه بخش گوارش دانشگاه علوم پزشکی رازی شیفت عصر ندارد خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از مسئولین به قیمت جان مردم، فقط به فکر بخش های خصوصی خود هستند که درآمد های میلیاردی داشته باشند، که حتما باید به این مسائل پاسخگو باشند.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان با توجه به اینکه مسئولین بخش های بیمارستان ها باید تمام وقت در آن بخش حضور داشته باشند گفت: متاسفانه اکثر مسئولین بخش های بیمارستان دولتی بیشتر وقت خود را در بیمارستان های خصوصی طی می‌کنند و وقتی برای بخش های دولتی نمی‌گذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار