کد خبر : 20863
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

بیکاری برای گیلان بااین‌همه جاذبه طبیعی، بی‌معنی است/ هنر زبان مردم است

بیکاری برای گیلان بااین‌همه جاذبه طبیعی، بی‌معنی است/ هنر زبان مردم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ما نباید در استان گیلان بااین‌همه نعمت الهی فریادی از مشکل بیکاری بزنیم زیرا با جاذبه‌های گیلان، نباید مجالی برای بیکاری باقی بماند.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی در نشست خبری جشنواره هنری هفت با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های هنری به تولیدات سینمایی و هنری می‌انجامد، اظهار کرد: پنجمین جشنواره “هفت” را با تلاش و کوشش و با همت هنرمندان عزیز پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جهان امروز چند مشخصه را باید با خود به همراه داشته باشد، گفت: اگر نگاهی جامعه‌شناسانه نداشته باشیم در حوزه بوم‌شناسی و گونه شناسی نمی‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه را باید رصد کرد خاطرنشان کرد: همگانی کردن هنر و مردمی کردن آن می‌توانند چاره بسیاری از مشکلات باشد

فاضلی با تاکید بر اینکه مراکز دولتی اساساً به‌عنوان کارگزاران کارهای هنری باید نقش راهبردی داشته باشند، گفت: با مردمی کردن هنر فعالیت هنری پایا و پویا خواهد ماند، بدین شرط که هنر از متن جامعه برخیزد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان باید مردم در هنر مؤثر باشند، گفت: باید مشکلات را از جامعه برداشت کرد و برای آن راهکار ارائه نمود.

وی با اشاره به جشنواره هفت که از سال ۹۲ آغاز به کارکرده است، گفت: امسال در دو زمان مردم می‌توانند از هنرهای نمایشی بهره‌مند شوند.

فاضلی با بیان اینکه جامعه هدف این جشنواره نوجوانان، کودکان و بزرگ‌سالان می‌باشند افزود: “وحشت ازدواج”، “محیط‌زیست”،”فضای مجازی “،”مصرف کالای ایرانی”و” انتقاد” از موضوعاتی است که در قالب هنر به روی صحنه خواهند رفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برخی اوقات انتقاد کردن را با فحاشی اشتباه می‌گیریم، گفت: نقد نشان‌دهنده خوبی‌ها و بدی‌هاست اما زبان خود را دارد

فاضلی با اذعان به اینکه ارزش هنر این است که برای همه دوره‌ها نگاه آرمانی را رقم بزند افزود: با توجه به دارایی‌های فرهنگی و ملی ما از جمله شاهنامه فردوسی، جوانان ما باید سینه‌به‌سینه به هم نقل کرده و قهرمان ملی ما را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

وی با اشاره به نمایش‌های کمدی و برنامه رادیو تئاتر” محرم زنده است” “مهمان سمج” و ” مرگ در پاییز” گفت: هویت ملی ما ایرانی اسلامی است و هر جا دست روی آن گذاشته شد مردم خودشان آن را در جایگاه خویش قراردادند زیرا زبان هنر زبان مردم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ریزش و رویش یک مقوله طبیعی و تداعی‌کننده فصل پاییز است به طبیعت خدادادی استان گیلان اشاره کرد و افزود: ما نباید در استان گیلان بااین‌همه نعمت الهی فریادی از مشکل بیکاری بزنیم زیرا با جاذبه‌های گیلان نباید مجالی برای بیکاری باقی بماند.

وی با بیان اینکه مشکل اینجاست که همه فکر می‌کنیم بعد از اتمام تحصیل باید استخدام‌شده و حقوق‌بگیر باشیم گفت: ما در عرصه فرهنگ‌سازی به رسانه‌ها نیاز داریم

فاضلی با اشاره به امکانات محدود در فعالیت هنری بیان کرد: هنر می‌تواند زبان مردم و بیان‌کننده مشکلات آن‌ها در جامعه باشد لذا هنر باید ما را درگیر خود کند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار