کد خبر : 23571
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396- 14: 18

بی‌آرتی و هزینه‌هایی که بر باد رفت

بی‌آرتی و هزینه‌هایی که بر باد رفت

خطوط بی آر تی رشت یا به قول اعضای شورای شهر خط ویژه پروژه‌ای است که عملاً با شکست مواجه شده و در حال حاضر شاهد جمع‌آوری میله‌های آن هستیم.

به گزارش گیلانستان، اجرای اتوبوس بی‌آرتی رشت در سوم خردادماه سال ۹۴ با حواشی‌های متعددی همچون قطع شبانه ۳۷ اصله درخت کهن‌سال و اعتراض کسبه ساکن  در مسیر انجام شد.

محمدعلی ثابت‌قدم شهردار سابق رشت و کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای چهارم  اصرار فراوانی به اجرای این پروژه داشتند

از شب سوم اسفندماه سال امسال جمع‌آوری نرده‌های خطوط بی آر تی به دستور شورای پنجم رشت در حال جمع‌آوری است و در این میان شهروندان نظاره‌گر هدر رفتن هزینه‌های مادی و معنوی هزینه شده برای اجرای این پروژه هستند.

اجرای پروژه بی آرتی ظلمی بود که در حق بازاریان ساکن این مسیر انجام شد

یکی از مغازه‌داران ساکن مسیر اجرای بی آر تی (خیابان حشمت) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با ابراز نارضایتی از اجرای این پروژه اظهار کرد: بارها برای متوقف کردن این پروژه به شورا و شهرداری مراجعه کردیم اما هیچ‌کس به حرفمان گوش نکرد.

محمد احمدی  بیان کرد: با اجرای این پروژه عملاً کسب‌وکار کسبه از رونق افتاد و روزبه‌روز شاهد کاهش حضور مشتری بودیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای اشتباه این پروژه موجب ضرر و زیان فراوان برای کاسبان ساکن در این مسیر شده است خاطرنشان کرد: چند روزی است که  شاهد جمع‌آوری میله‌های مربوط به خطوط بی آر تی هستیم و گویا مدیران مربوطه بعد از گذشت دو سال پی به اشتباهشان برده‌اند.

* اجرای پروژه بی آر تی رشت بدون مصوبه شورای چهارم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: اجرای پروژه بی آر تی مصوبه شورای چهارم رشت را به همراه نداشت.

سید امیرحسین علوی با ابراز گلایه از اتفاقات پیرامون خطوط بی آر تی رشت گفت: اجرای بی آر تی در مسیری که جزو ورودی اصلی شهر است اشتباه محض بود.

وی افزود: اجرای بی آر تی در شورای سوم مطرح‌شده بود و در شورای چهارم تنها یک ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شد.
علوی با بیان اینکه اجرای بی آر تی نیازمند مصوبه شورای چهارم بود تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا هر پروژه‌ای که مصوبه آن مربوط به شورای ادوار قبل‌تر است برای اجرا در شورای جدید نیازمند تصویب دوباره بوده و این مهم درباره پروژه بی آر تی رشت نادیده گرفته شد.

به گزارش فارس، از زمان راه‌اندازی خطوط بی آر تی در رشت بیش از دو سال می‌گذرد و این پروژه حدود دو میلیارد تومان هزینه شده است.

قطع شبانه  ۳۷ اصله درخت کهن‌سال در راستای اجرای این پروژه و بازتاب آن در رسانه‌های ملی از اتفاقات ناگواری بود که در اذهان عمومی باقی‌مانده است.

اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسانه و موقتی از سوی مدیران هزینه‌های سنگین در این شرایط اقتصادی را به دنبال دارد. / فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار