کد خبر : 29989
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1397- 34: 13

بی‌اثر بودن صورت‌جلسات مدیران استانی/ تلاش‌های تبلیغات اسلامی در مباحث فرهنگی زوار کافی نیست

بی‌اثر بودن صورت‌جلسات مدیران استانی/ تلاش‌های تبلیغات اسلامی در مباحث فرهنگی زوار کافی نیست

بی‌اثر بودن صورت‌جلسات برخی از مدیران استانی، چاپ و توزیع پنج‌هزار جلد کتابچه آداب زیارت و توزیع بروشورهای دوزبانه آشنایی با بیماری‌ها ازجمله عناوینی بودند که در نشست ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا موردبررسی قرار گرفتند.

به گزارش گیلانستان فرماندار شهرستان آستارا عصر امروز در نشست ستاد اربعین حسینی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از زوار خارجی عتبات عالیات به‌واسطه مرز زمینی شهرستان آستارا وارد خاک ایران شده‌اند که ۷۴۰ نفر مرد و مابقی زن هستند.

یونس رنجکش ورود این تعداد زوار خارجی عتبات عالیات به خاک جمهوری اسلامی ایران را در قالب ۲۲ کاروان دانست و تصریح کرد: شهرستان آستارا در حال ارائه خدمات ملی و فراملی به زوار خارجی پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی است به‌همین‌دلیل نیاز به تقویت و پشتیبانی از سوی استان دارد.

وی صورت‌جلسات برخی از مدیران استانی را بی‌اثر دانست و افزود: برپایی موکب‌ها و خدمات ارائه‌شده به زوار خارجی پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی تاکنون با دستان خالی و کمک‌های مردمی صورت‌گرفته و برخی از مدیران اجرایی استان به تعهدات داده‌شده در پشتیبانی از ستاد اربعین تاکنون عمل نکرده‌اند.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا ضمن‌انتقاد از عملکرد ضعیف دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تصریح کرد: انتظار ما این بود که دانشگاه علوم پزشکی استان دو پزشک را به‌صورت مأمور در اختیار ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا قرار دهد که این انتظار تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

کوتاهی دستگاه‌های عضو ستاد اربعین آستارا قابل‌پذیرش نیست
مشاور استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به کوتاهی‌های صورت‌گرفته برخی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی درخصوص ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا اظهار کرد: اسکان و پذیرایی از زوار خارجی اربعین حسینی یک کار مردمی بوده و دستگاه‌های اجرایی طبق قانون موظف هستند به تعهدات داده‌شده عمل کنند.

نادر عبدالله‌پور با‌بیان اینکه مردم شهرستان آستارا با دستان خالی در بحث اسکان و پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات تاکنون خوب ظاهر شده‌اند افزود: کوتاهی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اربعین حسینی این شهرستان در عمل نکردن به تعهدات داده‌شده به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نبوده و فرماندار با مدیران خاطی برخورد کند.

تلاش‌های تبلیغات اسلامی در مباحث فرهنگی زوار کافی نیست
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز در نشست ستاد اربعین حسینی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به وظیفه سپاه و بسیج در بحث تغذیه زوار خارجی عتبات عالیات اظهار کرد: آشپرخانه سپاه ناحیه روزانه ظرفیت پخت دوهزار تا دوهزار و ۵۰۰ پرس غذا را دارد.

سرهنگ پاسدار جهانبخش آرمان بابیان اینکه در مباحث فرهنگی زوار خارجی عتبات عالیات هنوز به جایگاه مطلوب خود نرسیده‌ایم تصریح کرد: در بحث چاپ تراکت‌ها و بنرهای فرهنگی و مذهبی کاستی‌هایی وجود دارد.

چاپ و توزیع پنج‌هزار جلد کتابچه آداب زیارت در بین زوار
مسئول کمیته استقبال ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا نیز در نشست مذکور به چاپ پنج‌هزار جله کتابچه آداب زیارت اشاره کرد و گفت: دو موکب متشکل از ۱۷ غرفه جهت اسکان و پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات در آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) و محوطه پایانه مرزی شهرستان آستارا برپا شده‌اند.

جمشید مهدوی سرعت ترخیص اتوبوس‌های زوار خارجی عتبات عالیات را خوب ارزیابی کرد و افزود: مشکل سرویس بهداشتی و حمام موکب‌ها با تلاش سپاه ناحیه و هیأت‌امنای امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) برطرف شده و عمده مشکل ما درخصوص کمبود اقلام غذایی در آشپرخانه سپاه ناحیه است.

توزیع بروشورهای دوزبانه آشنایی با بیماری‌ها در بین زوار
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در نشست ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: به‌محض ورود زوار خارجی عتبات عالیات دانشگاه علوم پزشکی بروشورهایی به زبان‌های روسی و آذری در خصوص بیماری‌های وبا و آنفولانزا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

علی داوودی با اشاره به اینکه یکی از غرفه‌های موکب پایانه مرزی به مباحث درمانی زوار خارجی عتبات عالیات اختصاص پیدا کرده است افزود: در این غرفه فشار و علایم حیاتی زوار خارجی اربعین حسینی کنترل شده و در صورت داشتن مشکلی با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار