کد خبر : 50112
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۳۳

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان:

بی‌توجهی به طرح فاصله‌گذاری؛ صف‌های خرید سیمکارت زمینه‌ساز بازگشت شیوع کرونا است

بی‌توجهی به طرح فاصله‌گذاری؛ صف‌های خرید سیمکارت زمینه‌ساز بازگشت شیوع کرونا است

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه آمار مبتلایان و فوت شدگان ویروس کرونا در این استان به شرایط باثباتی رسیده است گفت: صف‌های طولانی خرید سیمکارت زمینه‌ساز شیوع کرونا است.

به گزارش گیلانستان محمد حسین قربانی، آمارهای اعلام شده چند روز اخیر وزارت بهداشت و درمان و کاهش محسوس شمار فوت شدگان ویروس کرونا در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: صف‌های طولانی خرید سیمکارت جهت دریافت تسهیلات معیشتی زمینه‌ساز شیوع مجدد ویروس کرونا است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان روند کاهشی و نزولی ورود مبتلایان به کرونا به بیمارستان‌های استان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: هم‌اینک بخش زیادی از ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان که در هفته‌های گذشته به درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داشت، خالی شده و آماده پذیرش بیماران عادی است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر مراکز درمانی خصوصی گیلان تعدادی از بیمارستان‌های دولتی استان نیز دیگر پذیرش بیمار مبتلا به کرونا ندارند تصریح کرد: شرایط فعلی بیمارستان‌های گیلان در مقایسه با هفته‌های گذشته تغییر محسوسی یافته و از شدت بحران خارج شده است.

قربانی اجرای درست طرح فاصله‌گذاری هوشمند را لازم و ضروری خواند و با تأکید بر اینکه مجموع آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان گیلان رشد محسوسی نداشته است خاطرنشان کرد: افزایش ترددها در سطح شهرها به‌‌‌ویژه مرکز استان گیلان نگرانی‌های زیادی را برای ما به وجود آورده است و از تبعات سخت آن بیم داریم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی شروع فاز جدیدی از شیوع کرونا در جامعه با توجه به ناشناخته بودن و عدم اطلاع از واکنش‌های بعدی این ویروس را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تعامل و همکاری مردم باید شکل جدی‌تری به خود بگیرد زیرا هرگونه سهل‌انگاری و عادی شدن شرایط فعلی به شدت به ضرر جامعه است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، هزار و 343 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را 82 هزار و 211 نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن 57 هزار و 23 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته 86 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به 5 هزار و 118 نفر رسید.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان 3 هزار و 456 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون 341 هزار و 662 آزمایش تشخیص کووید 19 نیز در سراسر کشور انجام شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار