کد خبر : 30043
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰:۰۵

بی‌توجهی به کشاورز به دلیل وابستگی مسئولان به خارج از کشور است

بی‌توجهی به کشاورز به دلیل وابستگی مسئولان به خارج از کشور است

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به اینکه برای تقویت کشاورزی باید مدیریت صحیح انجام بگیرد گفت: به کشاورز در بخش کشاورزی زیاد توجه نمی‌شود و این به دلیل وابستگی مسئولان به خارج از کشور است.

به گزارش گیلانستان  محمدرضا جهانسوز صبح امروز در اختتامیه طرح ملی، بسیج همگام با کشاورز سال ۹۷ در سالن شهدای ناجا شهرستان رشت با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: دسترسی فیزیکی و اقتصادی مردم به غذای حلال و طیب بر اساس ترجیحات غذایی از مقوله امنیت ملی است.

وی با اشاره به اینکه مسئله تولید غذا در کشور در زمینه امنیت ملی است افزود: در کل جهان 82 کشور مشکل تأمین امنیت غذایی دارند که 34 کشور جزو کشورهای اسلامی هستند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با بیان اینکه احیای کشاورزی جزو ملزومات کشوری است تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولان به تأکیدات مقام معظم رهبری در موضوعات کشاورزی توجه نمی‌کنند و این باعث شده که کشاورز از بالا رفتن قیمت برنج در بازار بهره‌ای نمی‌برد.

جهانسوز با اشاره به اینکه تخریب دولت از دولت قبلی باعث ناکارآمدی می‌شود گفت: اختلافات کمکی به کشور نمی‌کند و باید برای پیشرفت کشاورزی راهکاری بیندیشیم البته گرم شدن زمین نیز به مشکلات کشاورزی افزوده است.

وی با اذعان به اینکه سرمایه کافی در بخش کشاورزی وجود ندارد بیان کرد: 30 درصد مردم ایران به کشاورزی وابستگی دارند درحالی‌که همین تعداد با مشکلات مالی فراوانی دست و پنج نرم می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به اینکه برای تقویت کشاورزی باید مدیریت صحیح انجام بگیرد خاطرنشان کرد: به کشاورز در بخش کشاورزی زیاد توجه نمی‌شود و این به دلیل وابستگی مسئولان به خارج از کشور است.

جهانسوز با اشاره به اینکه 100 هزار میلیارد دلار صرف واردات محصولات کشاورزی خارجی می‌شود بیان کرد: مسئولان باید به‌جای توجه به واردات محصولات خارجی به بخش کشاورزی و تولید داخل کشور توجه کنند.

وی با بیان اینکه در کشور مابین کشاورزان خبره و متوسط ملی فاصله بین دو تا 21 برابر است گفت: باید کشاورزی ما علم محور شود و این کار باعث افزایش تولید کشاورزان می‌شود و در این زمینه کلید طلایی رفع مشکلات بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با بیان اینکه برای اجرای کشاورزی علم محور، طرح ملی بسیج همگام با کشاورز اجرایی شد خاطرنشان کرد: هر کس قلبش برای این کشور بتپد بسیجی است و باید از وجود چنین بسیجیانی در سطح کشاورزی استفاده کرد.

جهانسوز با بیان اینکه بسیج کلید حل مشکلات است تصریح کرد: تا چهار سال آینده تمامی روستاهای تا 50 نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و بسیج مهندسین به‌زودی این طرح را فراگیر خواهند کرد و در تلاش هستیم که تا چهار سال آینده برنج را کاملاً خودکفا کنیم.

انتهای پیام/بسیج

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار