کد خبر : 53504
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1399- 09: 12

بی‌توجی به استفاده از ماسک در جلسات اداری؛ شروع موج دوم کرونا گیلان را تهدید می‌کند

بی‌توجی به استفاده از ماسک در جلسات اداری؛ شروع موج دوم کرونا گیلان را تهدید می‌کند

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تأکید بر ضرورت استفاده از ماسک در جلسات مسئولان در همه سازمان‌ها گفت: شروع موج دوم کرونا گیلان را تهدید می‌کند.

به گزارش گیلانستان،احمد آقایی، با بیان اینکه عدم توجه و استفاده نکردن از ماسک در جلسات مسئولان مسئولان سبب ناباوری و عادی پنداری آحاد مردم نسبت به شرایط حساس کنونی می‌شود اظهار داشت: شروع موج دوم کرونا گیلان را تهدید می‌کند بنابراین باید رعایت نکات بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در جلسات مسئولان در سازمان‌های مختلف استان را لازم و ضروری خواند و افزود: در آغازین روزهای شیوع کرونا در گیلان سرعت همه‌گیری بیماری چنان شدت گرفت که جایی برای سایر بیماران در بیمارستان‌‌ها نبود.

آقایی فروکش کردن بیماری کرونا در گیلان پس از مشارکت مردم، حمایت مسئولان‌ و دستگاه قضایی، اهتمام کادر درمانی در کنار مساعدت‌های خیران را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: چند وقتی است که دوباره به دلیل عادی پنداری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شاهد رشد فراینده بیماری کرونا در گیلان هستیم.

وی افزایش تعداد مراجعات به بیمارستان‌های استان گیلان و افزوده شدن بر شمار مبتلایان به بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: طبق اظهارات اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد مراجعات روزانه به بیمارستان‌های استان روزانه به ۳۵ تا ۵۰ نفر رسیده است و این موضوع یک هشدار پزشکی محسوب می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه اگر شرایط فعلی مدیریت نشود سرکشی بیماری کرونا را در گیلان شاهد خواهیم بود ابراز داشت: این اتفاق بسیار خطرناک در شرایطی رخ می‌دهد که دیگر توانی برای کادر پزشکی و پرستاران در مدت چهار ماه مبارزه با ویروس کرونا باقی نمانده است.

آقایی با بیان اینکه با وجود تمام سفارشات مسئولان بهداشتی و صدا و سیما مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و استفاده از ماسک این مهم در جلسات مسئولان اجرایی کمتر رعایت می‌شود اظهار داشت: در همین زمینه و با نوشتن نامه‌ای از استاندار گیلان درخواست کردیم که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دستورات لازم را ابلاغ کند.

وی عدم استفاده از ماسک را زمینه‌ساز ایجاد ناباوری در مردم و شیوع روزافزون ویروس کرونا در گیلان اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با دستور استاندار گیلان جهت فروکش کردن ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در جلسات مسئولان سازمان‌ها و ادارات مرکز استان و شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار