کد خبر : 26036
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1397- 52: 17

بی‌محتوا بودن ویژه برنامه‌های صدا و سیمای گیلان در ماه رمضان با چهره‌های تکراری و غیرکارشناس!

بی‌محتوا بودن ویژه برنامه‌های صدا و سیمای گیلان در ماه رمضان با چهره‌های تکراری و غیرکارشناس!

صدا و سیمای مرکز استان گیلان در تولید برنامه‌های راهبردی در جهت بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم و جوانان و مطالبه‌گری از مسئولان نتوانسته صدای جامعه شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، امروزه نقش رسانه‌ها در نحوه زندگی مردم یک جامعه و تاثیر بسزای آن در سبک رفتاری و گفتاری بشریت بر کسی پوشیده نیست.

تلویزیون و رسانه‌های دیداری و شنیداری در دنیا به قطب اصلی فرهنگی و مهم‌ترین ابزار رساندن پیام و تغییر دیدگاه‌های مردم برای دولتها به شمار می‌رود.

در جمهوری اسلامی ایران نیز صدا و سیما سعی بر پر کردن خلاء موجود و تغذیه فکری مخاطبان و جوانان ایرانی و خارجی دارد. تاسیس شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ماهواره‌ای در سالهای اخیر و تولید برنامه‌های موثر فرهنگی و اجتماعی گواه این مدعاست.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نشان داده که هیچ وابستگی به دولتها نداشته و بدون در نظرگرفتن وزن‌های سیاسی و حزبی رایج در کشور، پرداختن به منافع مردم و انقلاب را از همه چیز مهم تر می‌داند. حتی علی‌رغم بی‌مهری‌های این دولت و دولتهای قبلی در تخصیص بودجه و اعتبارات لازم، اما رویکرد مطالبه‌گری در راستای اهداف نظام و آرمانهای انقلاب را رها نکرده و همچنان با قوت به کارش ادامه می‌دهد.

اما عملکرد صدا و سیما در استان گیلان اصلا و ابدا چنین روش و رویکردی را نشان نمی‌دهد و خود را تبدیل به تریبون تبلیغاتی برای عده‌ای خاص کرده است.

صدا و سیمای گیلان نه تنها در تولید برنامه‌های راهبردی در جهت بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم و جوانان و مطالبه‌گری از مسئولان نتوانسته صدای جامعه شود، بلکه در ساخت برنامه‌های مذهبی نیز نشان داده کاملا بی‌محتوا و خالی از معارف ناب اسلامی بوده و صرفا برای رفع تکلیف، دقایقی به پخش برنامه‌ها می پردازد.

به طور مثال در ایام ماه مبارک رمضان که فرصت بسیار ارزشمندی است تا جوانان را بیش از پیش عاشق معارف دین و لذت‌های زندگی اسلامی کرد، اما به جز یکی دو ویژه برنامه ای که سالهاست با همین شکل خسته‌کننده و بی انرژی آنهم با مجری و چهره‌های تکراری و غیرکارشناس اجرا می‌شود، هیچ خروجی دیگری از صدا و سیمای گیلان دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار