کد خبر : 79879
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401- 47: 13

فرماندار رضوانشهر:

بی توجهی به هشدار ناجیان غریق نگران کننده است

بی توجهی به هشدار ناجیان غریق نگران کننده است

فرماندار رضوانشهر تأمین سلامت مردم را اولویت همه مسئولان دانست و گفت: بی توجهی مردم و گردشگران به هشدارهای ناجیان غریق در سواحل نگران کننده است.

به گزارش گیلانستان، سیدنادر صفوی در گفتگویی از مردم و مسافران خواست تا از شنا در محدوده های خارج از طرح سالم سازی و مناطق ممنوعه خودداری کنند.

وی با بیان این مطلب که جدی گرفتن هشدار ها و تذکرات ناجیان غریق و نیروهای امنیتی در حاشیه دریا و سواحل تأمین کننده امنیت می باشد گفت: همانگونه که تماشای زیبایی های دریا از بیرون موجب آرامش خاطر و لذت‌بخش است، ورود به دریا در مناطق خارج از طرح و ممنوعه خطرات جبران ناپذیر را بدنبال دارد.

فرماندار رضوانشهر گفت: متاسفانه در اغلب مواقع مشاهده می شود که افراد بومی و مسافران به هشدارهای ناجیان غریق و نیرو های انتظامی حاضر در ساحل هیچ توجهی ندارند و با وجود بنرهای هشدارآمیزی که مبنی بر ممنوعیت شنا در سواحل نصب شده، باز هم وارد آب می شوند.

صفوی افزود: متاسفانه مسافران و گردشگران توجهی به توصیه های ناجیان مستقر در ساحل ندارند و بیگدار به آب می زنند.

رضوانشهر دارای ۲۱ کیلومتر نوار ساحلی با ۹ منطقه خطرآفرین، شانزده ایستگاه و ۳۵ نفر ناجی غریق با تمامی تجهیزات و امکانات موجود در امتداد این خط ساحلی مستقر هستند.

از آغاز طرح دریا امسال تاکنون ۱۵ نفر در آبهای ساحلی رضوانشهر و پره سر نجات یافتند، همچنین در این مدت پنج نفر در آبهای ساحلی این شهرستان غرق شدند.

گزارشات رسمی دستگاه های متولی نشان می دهد بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از غرق شدن در دریای خزر واقع در محدوده رضوانشهر و پره سر در مناطق خارج از طرح دریا و منطقه شنا ممنوع اتفاق افتاده است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفرجمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار