کد خبر : 32048
تاریخ انتشار : شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

بی دلیل به من انگ دوپینگی می‌زنند/ خداحافظی آگاهانه از فوتبال

بی دلیل به من انگ دوپینگی می‌زنند/ خداحافظی آگاهانه از فوتبال

مربی تیم سپیدرود رشت گفت: عده‌ای برای آنکه برنامه‌شان را پر کنند بی دلیل به من انگ دوپینگی بودن می‌زنند.

به گزراش گیلانستان حسین کعبی ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتبال ایران تصمیم گرفت تا از دنیای فوتبال خداحافظی کند و کفش‌هایش را بیاویزد. او که سابقه بازی در تیم‌های فولاد خوزستان، پرسپولیس و سپیدرود رشت را در کارنامه دارد، پس از خداحافظی از دنیای فوتبال قصد دارد تا به‌عنوانِ مربی در تیم سپیدرود دستیار علی کریمی باشد. در ادامه گفتگوی او را با خبرنگار آنا خواهید خواند.

چه شد که تصمیم گرفتید کفش‌های خود را آویزان کنید؟

کعبی: پس از آنکه در تیم سپیدرود توانستم تبدیل به بازیکن باارزشی شوم و در این تیم محبوب روزهای خوبی را با هواداران گذراندیم، تصمیم گرفتم تا آگاهانه از فوتبال خداحافظی کنم. این موضوع را با علی کریمی سرمربی تیم مطرح کردم و او هم موافقت خود را اعلام کرد تا به‌عنوان دستیار در کنارش فعالیت کنم. توانایی بازی تا دو سال آینده را داشتم ولی چون به‌دنبال هدف خاصی نبودم و می‌خواستم استعدادهای خوب گیلان فرصت بازی داشته باشند از فوتبال خداحافظی کردم.

سپیدرود برای بقا در لیگ برتر نیاز به امتیازات زیادی دارد، فکر می‌کنید توانایی کسب امتیازات از دست‌رفته را دارید؟

کعبی: شرایط سپیدرود در سال گذشته نیز خطرناک بود ولی توانستیم این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. امسال هم هدف‌مان نجات تیم است و نیاز به بازیکنان خوبی داریم تا بتوانیم از بحران خارج شویم. تیم ما با سه پیروزی متوالی از انتهای جدول جدا می‌شود و این توانایی را داریم که امتیازات خوبی را جذب کنیم.

جذب بازیکنان قابل در نیم‌فصل سخت است، چگونه می‌خواهید این مشکل را حل کنید؟

کعبی: قبول دارم که بازیکنان خوب با تیم‌های مختلف قرارداد دارند و به‌سادگی از تیم‌شان جدا نمی‌شوند. شرایط مشکل است و ما درنظر داریم برای آنکه با قدرت نیم‌فصل دوم را شروع کنیم نفرات شایسته‌ای را جذب کنیم. به‌دنبال آن هستیم تا با دقت بهترین بازیکنانی که به‌درد تیم‌مان می‌خورند را به رشت آوریم.

حسین کعبی

در برخی خبرها آمده بود حسین کعبی به‌خاطر نگرانی از دوپینگی بودن از فوتبال خداحافظی کرده است، این موضوع را تأیید می‌کنید؟

کعبی: خوشبختانه امسال هیچ تست دوپینگی از من گرفته نشد. من دوست ندارم به شایعه‌ها توجه کنم. فرهاد مجیدی که الگوی بسیاری از بازیکنان جوان بود نیز در هنگام خداحافظی اتهام دوپینگ را مقابل خود دید ولی کسی نتوانست این موضوع را اثبات کند. بازیکنان وقتی سن‌شان بالا می‌رود می‌گویند چرا جا را خالی نمی‌کنید تا جوان‌ها بازی کنند. وقتی هم خداحافظی می‌کنند، متهم به دوپینگ می‌شوند. تکلیف ما را روشن کنید تا بتوانیم بدون دغدغه زندگی کنیم. من همه توانم را برای پیشرفت فوتبال ایران انجام داده‌ام و پس از این نیز در نقش یک مربی برای رشد فوتبال کشورمان تمام تلاشم را انجام می‌دهم.

شما فاصله‌ای تا انجام ۱۰۰ بازی ملی نداشتید، حسرت این موضوع را نخواهید خورد؟

کعبی: اگر به عقب برنگردیم برای همه بهتر است. من نگاهی به گذشته ندارم و هدفم به جلو است. دوست ندارم خودم را اذیت و برخی را شاد کنم. با عزت فوتبالم را شروع کردم و با عزت هم به پایان رساندم. در تمامی رده‌های ملی بازوبند کاپیتانی را به بازو بستم و حسرتی بر دلم نمانده است.

این موضوع حقیقت دارد که شما گفته‌اید اسم من حسون است و در ۴۵ سالگی از فوتبال خداحافظی کرده‌ام؟

کعبی: من این مسئله را به کنایه گفتم. عده‌ای دوست دارند به حسین کعبی بی‌دلیل گیر بدهند تا برنامه‌شان را پر کنند. من در تمام این مدت سکوت کردم تا اینکه یک روز که خسته شدم، گفتم در ۴۵ سالگی فوتبال را کنار گذاشتم. من خیلی سختی کشیدم تا فوتبالیست موفقی شدم ولی عده‌ای دوست داشتند بی‌دلیل برای من ایجاد حاشیه کنند که به هدف‌شان نرسیدند.

از حسین کعبی به‌عنوان یک فرد خیّر نام برده می‌شود. مگر شما آدم دست‌ودلبازی هستید؟

کعبی: مردمان دیگر باید در خصوص دست‌ودلبازی من حرف بزنند. پس از فوت برادرم و کنار گذاشتن فوتبال به مدت ۲ سال، خدا به من نگاه کرد و موفق شدم در لیگ برتر بازی کنم. با عزت تبدیل به مربی شدم و در همین شهر رشت رفقای خوبی پیدا کردم. با جان و دل در خدمت خانواده‌ام بودم و همچنین به تمام انسان‌های خوبی که نیاز به کمک داشته باشند، کمک می‌کنم.

حسین کعبی

حسین کعبی دقیقاً متولد چه سالی است و آیا حسرتی فوتبالی بر دل دارید؟

کعبی: من هیچ حسرتی بر دلم باقی نمانده است. مهم‌ترین اتفاق برای هر فوتبالیست بازی در جام جهانی است که برای من اتفاق افتاده است. من در تمامی رده‌های سنی تیم ملی بازی کرده‌ام. بیرون از زمین با همه رفیق هستم و درون زمین نیز به وظیفه‌ام عمل کرده‌ام. متولد سال ۶۳ هستم و هیچ‌وقت در مورد سن حقیقی‌ام خلاف‌گویی نکرده‌ام.

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست، فکر می‌کنید این تیم بتواند عنوان قهرمانی را تصاحب کند؟

کعبی: من با جان و دل از تیم ملی حمایت می‌کنم. تیم کارلوس کی‌روش کار بسیار سختی مقابل حریفان دارد ولی از بازیکنان خوبی بهره می‌برد. امیدوارم تفکرات هجومی تیم ملی نیز همانند بازی‌های خوب دفاعی‌اش به‌ثمر بنشیند تا بتواند با جام قهرمانی آسیا از امارات به ایران بازگردد.

انتهای پیام/آنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار