کد خبر : 36031
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

نماینده رودسر و املش:

تأخیر دستگاه‌های اجرایی جهت افزایش دستمزد کارکنان دولت عادلانه نیست

تأخیر دستگاه‌های اجرایی جهت افزایش دستمزد کارکنان دولت عادلانه نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به تورم و گرانی افسار گسیخته‌ فعلی، تأخیر در‌ روند اجرای مصوبه مجلس جهت افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان و کارکنان دولت به هیچ عنوان عادلانه نیست.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در گفت‌وگویی با بیان اینکه در دو ماه گذشته مردم شرایط سختی را به علت گرانی و تورم پشت سر گذاشتند اظهار داشت: با توجه به گرانی افسار گسیخته‌ اقلام مورد نیاز مردم، تأخیر در‌ اجرای مصوبه افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان و کارکنان دولت،‌ عادلانه نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت، بازنشستگان و کارگران را اقدامی بسیار ضروری ذکر کرد و ابراز داشت: البته به عقیده بنده و با توجه به اوضاع نابه‌سامان اقتصادی و عدم تثبیت قیمت کالاها، افزایش 400 هزار تومانی حقوق نیز نمی‌‌تواند انتظارات این قشر را تأمین کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه هنوز حقوق و مزایای بازنشستگان و کارکنان دولت تعیین تکلیف نشده است عنوان کرد: دولت طبق قانون مکلف است حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و فرهنگیان را به میزان 400 هزار تومان بعلاوه 10 درصد (طبق فرمول) افزایش دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأمین منابع مالی لازم و تحقق درآمدهای دولت برای اجرای مصوبه افزایش حقوق و دستمزدها را مورد تأکید قرار داد و گفت: انتظار داریم در صورت تحقق درآمدهای دولت مطابق با مفاد لایحه بودجه،‌ در ادامه سال باز هم بر مقدار حقوق‌ کارکنان افزوده شود.

عباسی هر گونه تأخیر در روند اجرای مصوبه مجلس جهت افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان و کارکنان را غیرعادلانه دانست و افزود: در ماه‌های گذشته مردم با شرایط اقتصادی بسیار بدی مواجه بوده‌اند به طوری‌که بر اثر آن مشکلات فراوانی به ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر به وجود آمد.

وی لزوم حمایت بیشتر دولت از کارکنان، بازنشستگان، فرهنگیان و کارگران را امری حیاتی و بسیار ضروری خواند و تصریح کرد: ‌از دولت انتظار داریم در ادامه امسال و در صورت تأمین اعتبارات لازمه نسبت به اعطای سبد کالا و انجام سایر حمایت‌های جانبی به کارکنان و بازنشستگان مضایقه نکند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ‌تعلل دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها برای اجرای مصوبه مجلس جهت افزایش دستمزدها را اقدامی کاملاً ناعادلانه دانست و ابراز داشت: در صورت مطلوب بودن شرایط،‌ دولت می‌تواند به وسیله اجرای سایر روش‌های حمایتی، کسری موجود در درآمدها را به نوعی جبران کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار