کد خبر : 59511
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

نشست شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

تأکید دکتر سالاری بر استفاده حداکثری از توان دانشجویان در اجرای طرح بزرگ شهید سلیمانی

تأکید دکتر سالاری بر استفاده حداکثری از توان دانشجویان در اجرای طرح بزرگ شهید سلیمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست شورای فرهنگی اجتماعی این دانشگاه، بر استفاده حداکثری از توان دانشجویان ترم‌های بالای پزشکی و پرستاری در جهت مشارکت در طرح شهید سلیمانی تأکید کرد.

به گزارش گیلانستان، چهارمین نشست شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ، پیش از ظهر امروز در سالن اجلاس حوزه ریاست با حضور اعضای این ستاد به ریاست دکتر ارسلان سالاری برگزار شد.

دکتر ارسالان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تبریک روز بسیج(۵آذر) به نیروهای ازجان‌گذشته و همیشه در صحنه و تبریک روز دانشجو(۱۶آذر) به آینده‌سازان این مملکت، اظهار کرد: در ایام کرونا نیروهای بسیجی با حضور مستمر و ازجان‌گذشتگی نقش بسیار مهمی را در این شرایط ایفا کردند.

 وی با اشاره به نقش پررنگ بسیجیان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، افزود: دانشجویان علوم پزشکی نیز با حضور مستمر در مراکز درمانی و ایجاد پویش‌های گوناگون در زمینهٔ کرونا و کمک به همنوعان خود، ثابت کردند که قلب آنان برای هم‌وطنانشان می‌تپد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طرح بزرگ شهید سلیمانی در کشور و لزوم اقناع‌سازی افکار عمومی در جهت اجرای آن، گفت: استفاده از ظرفیت همگانی برای بیماریابی، نظارت و همچنین حمایت از آسیب دیدگان لازم و ضروری است.

دکتر سالاری به ظرفیت عظیم تشکل‌های بسیجی در جهت مساعدت به کاهش شیوع ویروس کرونا، اشاره کرد و افزود: با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی و دانشکده‌ها، حضور و همکاری دانشجویان رشته پزشکی و پرستاری در طرح عملیاتی و خانه محور شهید سلیمانی می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

وی همچنین بر استفاده حداکثری از توان دانشجویان علوم پزشکی ازجمله دانشجویان ترم‌های بالای رشته پزشکی و پرستاری جهت مشارکت در طرح شهید سلیمانی تأکید کرد.

 حجت‌الاسلام ‌و المسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه گفت: ما باید در شرایط کرونا برای دانشجویان برنامه فرهنگی مناسب داشته باشیم و با برنامه پیش برویم.

وی بر ضرورت استفاده از فضای مجازی جهت مشارکت فعالانه دانشجویان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اکنون امکان حضور فیزیکی دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی امکان‌پذیر نیست، لازم است تا بیش از گذشته از فضاهای مجازی برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان بهره‌مند شویم.

دکتر فردین مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به دو رویداد مهم یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت اظهار کرد: تلاش‌های زیادی از سوی همکاران این معاونت  در این زمینه در حال انجام است و خوشبختانه باوجود تعطیلات، شاهد حضور دانشجویان به‌صورت مجازی برای شرکت در این جشنواره‌ها هستیم.

وی از درخشش دانشگاه علوم پزشکی در جشنواره‌های فرهنگی ابراز امیدواری کرد و افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بیش‌ازپیش موردتوجه قرارگرفته و به دلیل عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، برنامه‌های فرهنگی ربه‌صورت مجازی برنامه‌ریزی شده که مورد استقبال دانشجویان نیز قرارگرفته است.

در ادامه این جلسه نیز نماینده دبیران کانون‌های فرهنگی دانشجویان، دبیر تشکل انجمن اسلامی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه به ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته توسط دانشجویان در این ایام پرداختند.

گفتنی است برنامه‌های پیشنهادی مراسم روز دانشجو و شرح وظایف رابطان امور قرانی و فرهنگی واحدهای دانشگاه در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح و به تصویب رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار