کد خبر : 33004
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 دی 1397- 16: 19

تئوریسین خلع سلاح موشکی را به عنوان پدر موشکی ایران معرفی می‌کنند

تئوریسین خلع سلاح موشکی را به عنوان پدر موشکی ایران معرفی می‌کنند

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در بزرگداشت حجت‌الاسلام هاشمی مبنی بر پدر موشکی ایران نامیدن وی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی دو سه سال پیش صنعت موشکی ایران را زیر سؤال برد ولی آقای روحانی در همان سالن، آقای هاشمی را پدر موشکی ایران لقب می‌دهد! شاید آقای روحانی برای رفع خستگی در آن جمع خواسته است مزاحی کرده باشد، وگرنه همه می‌دانند پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم بود.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم حسینی اشکوری امروز با اشاره به مباحثی که در سالگرد وفات هاشمی رفسنجانی و اظهارنظرهای مختلف و متضادی که درباره شخصیت وی بیان شد اظهار کرد: جناب آقای هاشمی دارای شخصیت پیچیده‌ای بود گاهی راست و اصولگرا و گاهی چپ و اصلاح‌طلب! به هر طرف که گرایش پیدا می‌کرد به‌افراط و تفریط روی می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه به نظر بنده هاشمی هرگز اهل اعتدال نبود بیان کرد: گر چه برخی سعی دارند وی را فرد معتدل و میانه‌رو معرفی کنند اما با توجه به عملکرد وی واقعیت غیرازاین است و همین عدم ثبات در مواضع و گرایش وی، حامیان و منتقدان هاشمی رفسنجانی را در تعریف و نقد دچار اشتباه کرده است.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های سیاسی و اثرگذاری مثبت حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در قبل و بعد از انقلاب غیرقابل‌انکار داشت خاطرنشان کرد: اولین تغییرات آقای هاشمی در زمان ریاست جمهوری و دوره‌ای که معروف شد به دوره سازندگی آغاز شد که روزنامه اصلاح‌طلب شرق مورخ ۲۵ مرداد ۹۴ می‌نویسد اهمیت آقای هاشمی رفسنجانی در این است که ختم دوره انقلاب را مطرح کرد و اولین دولت پسا انقلابی را تشکیل داد. کسانی که روحیه انقلابی داشتند از مدیریت برکنار شدند و شکاف تاریخی در انقلاب به وجود آورد. او به اسم سازندگی جریان غیرانقلابی را در دل انقلاب سامان داد. این اعتراف درواقع اولین تغییرات سیاسی آقای هاشمی را نشان می‌دهد. در دوره آقای هاشمی بود که جریان انقلابی منزوی و واگرایی آغاز شد. ایشان برای پایان دادن به تفکر انقلابی، اشرافی گری در سبک زندگی مدیران را سرلوحه کار خود قرار داد. آقای خوئینی‌ها که یکی از نزدیکان فکری آقای هاشمی و مدتی هم نایب‌رئیس ایشان در مجلس بود در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا می‌گوید: «آقای هاشمی می‌خواست کارها همان‌طور که او می‌گوید و می‌خواهد پیش برود تا او به اهدافش برسد. اصلاً برایش مهم نبود که قانونی است یا غیرقانونی، حق است یا باطل است». وی در جایی دیگر می‌گوید: «آقای هاشمی برای رأی اکثریت ارزشی قائل نبود می‌گفت باید انتخابات جوری مهندسی شود تا آن کسی را که نظام می‌خواهد از دل صندوق بیرون بیاید» که این اعترافات سخنان یکی از نزدیک‌ترین جریانات فکری به آقای هاشمی است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از تفکرات و اندیشه‌های آقای هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه موجود و به‌آسانی قابل‌دسترسی است بیان کرد: این خطبه‌ها برای تحلیل درست از شخصیت آقای هاشمی بسیار حائز اهمیت بوده و فرازوفرودهای آقای هاشمی و تغییر دیدگاه‌های ایشان در برهه‌های مختلف انقلاب کم نبوده و باید همه ابعاد شخصیتی او را دید و با نگرش تک‌بعدی نمی‌توان ایشان را تحلیل کرد.

اشکوری با اشاره به سرمنشأ تفکرات حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی گفت: اغلب مدیران دوره هاشمی ازجمله امثال مهاجرانی، روغنی زنجانی، کرباسچی و معین از شاگردان آقای سروش و از مریدان او بودند و بااینکه سروش به‌صراحت خاتمیت پیامبر (ص) و عصمت معصومین و همچنین وحی بودن قرآن و بسیاری از مسلمات اسلام را رد کرد اما آقای هاشمی یک جمله در نقد سروش حرفی نزده کما اینکه آقای هاشمی در خاطرات خود می‌گوید که آقای سروش از نقد کیهان و سایر جراید علیه خود نزد من گله کردند، من وی را دلداری دادم و گفتم با رهبری صحبت می‌کنم.

وی با اذعان به اینکه سروش کسی است که هویت اسلام سیاسی و ریشه اندیشه انقلابی گری را در مقالات و کتاب‌هایش زیر سؤال می‌برد و فرهنگ تساهل و تسامح و سازش با دشمن و ولنگاری اخلاقی و اباحه گری را تبلیغ می‌کند افزود: از بعدی دیگر آقای هاشمی مبلغ اشرافی گری در کشور بود و سکونت مسؤولان در خانه‌های مجلل شمال تهران در دوره ‌ایشان باب شده و پاداش‌ها و هدایای غیرقانونی و پرداخت حقوق‌های نجومی اولین بار در دوره ‌ایشان شکل گرفت و اعتقاد داشت باید به مدیران رسید و می‌گفت مدیری که دو میلیارد تومان امضا می‌کند نباید مبلغ کمی چون سایر افراد بگیرد.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به نظرات و تفکرات هاشمی در مدیریت فعلی دولت بیان کرد: امروز وضعیت اقتصادی کشور محصول تفکر و استراتژی آقای هاشمی است که درواقع آقای روحانی مجری آن است، به همین دلیل است که با تغییر وزرا و مسؤولان اقتصادی دولت و حتی بر خود با مفسدین تغییری در اوضاع اقتصادی کشور رخ نمی‌دهد، چراکه این مسائل علت و معلول‌اند، امروز ریشه اصلی مشکلات، سیطره و حاکمیت تفکرات و تئوری اقتصادی است که آقای هاشمی در ساختارهای اقتصادی کشور ریل‌گذاری کرده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در بزرگداشت حجت‌الاسلام هاشمی مبنی بر پدر موشکی ایران نامیدن وی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی دو سه سال پیش در جمع مدیران و مسؤولان آموزش‌وپرورش، صنعت موشکی ایران را زیر سؤال برد و کم کردن بودجه دفاعی کشور را به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد و ابراز امیدواری کرد جناب روحانی در دور دوم ریاست جمهوری خود این کار را انجام دهد به‌طوری‌که به‌صراحت گفته بود دنیای فردا دنیای بدون موشک و دنیای گفتگو است و اکنون آقای روحانی در همان سالن، آقای هاشمی را پدر موشکی ایران لقب می‌دهد! شاید آقای روحانی برای رفع خستگی در آن جمع خواسته است مزاحی کرده باشد، وگرنه همه می‌دانند پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم بود که جان خود را هم در مسیر توسعه صنعت موشکی کشور گذاشت و به‌نوعی که تئوریسین خلع سلاح موشکی کشور را به‌عنوان پدر موشکی ایران معرفی کردن هم از همان هنرهایی است که فقط از عهده برخی برمی‌آید!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار