کد خبر : 55176
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399- 08: 17

« تابستانه فهما» در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

« تابستانه فهما» در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

حجت الاسلام رضوانی‌‌نژاد از برگزاری طرح اوقات فراغت تحت عنوان «تابستانه فهما» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام«محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به کلاس‌های تابستانی کانون‌های مساجد که همه ساله به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و جذب آنها به مساجد برگزار می‌شد اظهارکرد: امسال با توجه به شیوع کرونا ویروس که ایران و کل دنیا را درگیر کرده در برگزاری کلاس‌های تابستانی محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: در این راستا، امسال طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تحت عنوان«تابستانه فهما» با رویکرد فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان از طریق شبکه‌های اجتماعی افزود: کلاس‌های قرآنی، فرهنگی و هنری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با جمعیت محدود در سطح کانون‌های مساجد استان دایر است.

 

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد اعلام کرد: سال گذشته حدود ۶۱۲ پایگاه اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان دایر شده بود که امسال این تعداد با توجه به دسترسی کانون‌های مساجد به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی متغیر است.

 

وی با بیان اینکه تابستانه فهما در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری اجرا شده و در این راستا فعالیت‌هایی به کانون‌ها ابلاغ شده است ادامه داد: شبستان فرهنگ در پنج رواق نور، کتاب، همدلی  رسانه و دانش و مشتمل بر جشنواره، مسابقه، کارگاه‌ها با موضوعات قرآن و عترت و احکام، اخلاق، عقاید، معرفی کتاب، ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است.

 

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به شبستان هنر عنوان داشت: موضوعاتی مانند سرود، نمایش، فیلم، کتاب‌نویسی، عکاسی و نقاشی در شبستان هنر با تمرکز بر سرود اجرا می‌شود.

 

به گفته وی، شبستان نوآوری و کارآفرینی نیز تولید، اشتغال، تکنولوژی و ارتباطات و فعالیت‌های استارت‌آپی را شامل می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان رشد و پرورش استعدادهای بالقوه، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد را از اهداف برگزاری کلاس‌های تابستان فهما در استان عنوان کرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار