کد خبر : 75784
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400- 20: 17

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تاخت و تاز امیکرون در استان گیلان آمار بستری‌شدگان کرونایی را ۳ برابر کرد

تاخت و تاز امیکرون در استان گیلان آمار بستری‌شدگان کرونایی را ۳ برابر کرد

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان شمار بستری‌شدگان کرونایی در گیلان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر و نسبت به هفته‌های گذشته ۳ برابر شده است.

به گزارش گیلانستان، طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۵ شهرستان استان گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه و ماسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و آمار مبتلایان کرونایی بالایی دارند.

همچنین  ۱۲ شهرستان استان اعم از شهرستان‌های املش، رشت، خمام، بندرانزلی، تالش، آستارا، سیاهکل، رودسر، رضوانشهر، صومعه‌سرا، شفت و فومن نیز در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی هستند و احتمال تغییر رنگ به قرمز را دارند.

روند افزایشی شمار بستری‌شدگان کرونایی همچنان در استان گیلان تداوم دارد و طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۴۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

همچنین ۸۴ بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند که ۵۳ نفر از این تعداد بیماران کرونایی حال مساعدی نداشته و بدحال و ۵۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان شمار کل بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان هفته گذشته ۲۵۰ نفر بوده و آمار بستری‌شدگان کنونی نسبت به هفته‌ گذشته افزایش ۲ برابری و نسبت به هفته‌ قبل‌تر افزایش ۳ برابری دارد.

موج ششم کرونا از چندی پیش با شیوع امیکرون، افزایش شمار بستری‌شدگان کرونایی و بیماران سرپایی در گیلان رسماً کار خود را در استان آغاز کرد و روز به روز در گیلان پیش‌روی می‌کند به طوری‌که ا‌کنون مراکز درمانی استان گیلان روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار