کد خبر : 63822
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

تالارها تعطیل؛ ولی رستوران‌ها مجاز به نواختن موزیک زنده؟!/ اتحاد ارشاد و گردشگری در صدور مجوز موسیقی!

تالارها تعطیل؛ ولی رستوران‌ها مجاز به نواختن موزیک زنده؟!/ اتحاد ارشاد و گردشگری در صدور مجوز موسیقی!

وقتی رستورانها اجازه پخش موزیک زنده داشته و می‌توانند ساعتهای طولانی پذیرای حجم انبوهی از میهمانان خود باشند، پس چطور تالارهای عروسی چنین اجازه‌ای ندارند؟!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، از حدود یکسال پیش که زنگ خطر شیوع ویروس کرونا در استان گیلان نواخته شد، یکی از مشاغلی که ضرر و زیان بسیاری دیده‌اند، تالارهای پذیرایی برای مراسمات و عروسی‌ها بوده‌اند.

این صنوف در یکسال گذشته در کل تعطیل بوده و اجازه برگزاری هیچ گونه جشن و مراسمی را نداشته اند؛ ولی از یکی دو ماه اخیر که وضعیت کرونا در استان قدری مطلوب شده است، طبق بخشنامه‌ای که دریافت نموده‌اند، می‌توانند با ظرفیت ۷۰ تا نهایت ۱۰۰ نفر به صورت سریع و خلاصه آنهم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به میهمانان ولیمه (شام یا ناهار) دهند و شرکت کنندگان پس از آن بدون هیچ درنگی هرچه زودتر تالار را ترک نمایند.

حال یک تناقض عجیب و آشکار در نوع برخورد با مشاغل از سوی ستاد مبارزه با کرونا شاهدیم.

به طور مثال دیده می‌شود اکثر رستوران‌های بزرگ شهر و استان نه تنها با ظرفیتی بالاتر از تعداد ظرفیت اعلام شده به تالارها، پذیرای میهمانان خود حتی بدون رعایت مسائل بهداشتی هستند، بلکه مدت زمان زیادی هم دربشان به روی مردم باز است.

و نکته مهمتر در این خصوص اینجاست که شنیده شده چند روز پیش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان به حدود ۸ الی ۱۰ رستوران مجوز نواختن موسیقی زنده داده تا به جمع سایر مجوزدارها بپیوندند!

وقتی رستورانی اجازه پخش موزیک زنده داشته و می‌تواند ساعتهای طولانی پذیرای حجم انبوهی از میهمانان خود باشد، پس چطور تالارهای عروسی چنین اجازه‌ای ندارند؟!

آیا ویروس کرونا به رستورانهایی که از اداره کل ارشاد مجوز نواختن موسیقی دارند، ورود نمی‌کند؟!

منتظر پاسخ مسئولین محترم هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار