کد خبر : 22203
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396- 10: 17

تالار مرکزی رشت اوایل سال ۹۷ افتتاح می شود

تالار مرکزی رشت اوایل سال ۹۷ افتتاح می شود

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه مجتمع مذکور اوایل سال آینده به صورت رسمی و کامل افتتاح می شود، عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش گیلانستان، علی‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه تالار مرکزی رشت تقریبا تمام شده و تجهیزات آن آماده است.

وی با اشاره به مشکل فنی سالن موسیقی این مجتمع فرهنگی و هنری، افزود: سقف این سالن به گونه ای طراحی شده بود که مشکل برگشت صدا داشت لذا از یک شرکت آلمانی برای رفع این مشکل درخواست همکاری کردیم که نتیجه نداد. در نهایت این مشکل توسط یکی از متخصصین ایرانی به عنوان یکی از اساتید منحصر به فرد این رشته، حل و از ارتفاع سقف کاسته شد.

کاراندیش، از اتمام کارهای سخت افزاری و نصب انشعابات تالار مرکزی رشت خبر داد و تصریح کرد: طی ماه های آینده کارهای دکوراتیو نیز تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد، با بیان اینکه مجتمع مذکور اوایل سال آینده به صورت رسمی و کامل افتتاح می شود، عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی با اشاره به وجود ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور، خاطرنشان کرد: اعتبارات محدود دولتی روند تکمیل این پروژه ها را زمان بر و کند کرده است. البته از این تعداد، ۳۰۰ پروژه مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد که ۲۳۰ پروژه استانی و مابقی ملی است.

این مقام مسئول، اولویت دولت در بودجه ۹۷ را استفاده از مشارکت بخش خصوصی و بانک ها دانست و یادآور شد: با اعتبارات دولتی نمی توانیم به سرعت پروژه ها را تکمیل کنیم.

کاراندیش، با اشاره به بازدید خود از پروژه فرهنگی و هنری لاهیجان، گفت: زیربنای پروژه مذکور ۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع است و در حال حاصر فاز نخست آن به مساحت یک هزار و ۲۷۰ متر تقریبا تمام شده و در حال خریداری و نصب تجهیزات هستیم.

وی پروژه لاهیجان را نیازمند ۷ میلیارد تومان اعتبار دانست و اضافه کرد: فازهای دوم و سوم طی سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار