کد خبر : 63914
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399- 15: 10

مدیرکل هواشناسی گیلان:

تالش سردترین و پربارش‌ترین منطقه گیلان

تالش سردترین و پربارش‌ترین منطقه گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بارش برف و وزش هوا در استان، گفت: منطقه اسبه‌وونی سردترین نقطه و بیشترین میزان بارش‌ها نیز مربوط به اسالم‌ در تالش است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره فعالیت سرد و بارشی در منطقه اظهار کرد: این سامانه بارشی سرد تا فردا در منطقه مستقر و به‌تدریج از غرب استان خارج می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد در استان، افزود: سرعت باد در منجیل بالای ۹۰، رضوانشهر حدود ۷۰ و جیرنده به ۶۶ کیلومتر در ساعت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین با کمینه سرعت باد در مناطق گیلان گفت: ماسوله با ۳.۲ کیلومتر بر ساعت و پره‌سر در رضوانشهر با حدود ۱۵ کیلومتر بر ساعت ازجمله مناطقی بودند که سرعت باد در آن‌ها طی چند ساعت اخیر کم بود.

دادرس با اشاره به کمینه و بیشین دما در استان، خاطرنشان کرد: منطقه اسبه‌وونی در تالش با ۶.۷ درجه زیر صفر سردترین قطع استان و بندر کیاشهر با ۶.۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه در استان بوده است.

وی همچنین با اشاره به میزان بارش‌ها در نقاط استان بیان کرد: منطقه اسالم در شهرستان تالش با ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر برف بیشترین برف را بر اساس دستگاه‌های برف سنجی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین با اشاره به میزان برف در سایر نقاط استان گفت: در می‌شوم تالش ۱۸ سانتی‌متر، در بره سر ۱۵ سانتی‌متر و در ماسوله ۱۰ سانتی برف باریده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار