کد خبر : 76352
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

تالش قطب ماهیان خاویاری در استان گیلان

تالش قطب ماهیان خاویاری در استان گیلان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه شهرستان تالش قطب ماهیان خاویاری در استان است، گفت: ۶۱ نفر از متخصصین شیلات در این مزرعه مشغول به کارند که ۳۰ نفر از آن‌ها مدرک دکترا و مهندسی دارند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسؤولان قضایی استان از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان تالش بازدید کرد.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در این بازدید با اشاره به اینکه این مزرعه ظرفیت مناسبی برای اشتغال‌زایی جوانان متخصص و فارغ‌التحصیل منطقه است، اظهار کرد: سالانه سه تن خاویار از این مزرعه به ۴۸ کشور دنیا صادر می‌شود که ارزآوری خوبی را برای کشور به دنبال دارد.

وی این شرکت تعاونی را بزرگ‌ترین تولید کننده ماهیان خاویاری، تکثیر بچه ماهی خاویاری و فرآورده‌های آن در کشور عنوان کرد و گفت: خاویار این مزرعه در دنیا منحصر به فرد بوده و همچنین اجداد ماهیان خاویاری که در حال انقراض در دریای خزر هستند در این مزرعه صیانت می‌شوند.

آقایی با بیان اینکه شهرستان تالش قطب ماهیان خاویاری در استان گیلان است، افزود: ۶۱ نفر از متخصصین شیلات در این مزرعه مشغول به کارند که ۳۰ نفر از آن‌ها مدرک دکترا و مهندسی دارند و تمام مهندسان و کارشناسان این شرکت بومی استان هستند و ۱۰۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم در این حرفه اشتغال دارند.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، دستگاه قضایی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت عقیم سازی بحران‌های اقتصادی و تحریم‌های همه جانبه از سرمایه‌گزاران خوشنام که با صادرات محصولات خود موجب تعالی کشور و مهمترین عامل ارزآوری در آن هستند حمایت کرده و با تمام توان در برابر سرمایه‌برها ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار