کد خبر : 43363
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

تالیف کتاب یکی از حوزه های تخصصی کامپیوتر به زبان انگلیسی توسط دو پژوهشگر گیلانی

تالیف کتاب یکی از حوزه های تخصصی کامپیوتر به زبان انگلیسی توسط دو پژوهشگر گیلانی

هدف اصلی پروژه های شهر هوشمند ایجاد معماری سایبری هوشمند در شهر و سازگار با محیط زیست که می توانند خدمات ایمن به شیوه ای کار آمد را به ساکنان یک شهر ارائه دهند. شهرهای هوشمند می توانند خدمات موجود مانند حمل و نقل را بهبود ببخشند یا انواع جدیدی از خدمات مانند خدمات حاکمیتی که قبلاً در دسترس نبود؛ عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی پژوهشی گیلانستان، این اثر علمی با عنوان (( Cyber Architecture Of Smart Cities )) توسط مهندس محمدحسین موذن رضامحله مدرس دانشگاه ، متخصص حوزه فناوری اطلاعات و همچنین مهندس هادی ویشکی نژاد که وی نیز فعال در حوزه سایبر می‌باشد و هردو گیلانی و ساکن رشت می باشند منتشر شده است.

شهرهای مختلف جهان متاثر از پذیرش جمعیت رو به رشد و رفع چالش های زیست محیطی قرار دارند. ایده ای که بسیاری از شهرها برای رفع این مشکل به دنبال آن هستند، بهره گیری از فناوری های اینترنت و 5G  می باشد که برای توسعه مجموعه ای از زیرساخت های سایبری در مقیاس شهری موسوم به شهرهای هوشمند است. هدف اصلی پروژه های شهر هوشمند ایجاد معماری سایبری هوشمند در شهر و سازگار با محیط زیست که می توانند خدمات ایمن به شیوه ای کار آمد را به ساکنان یک شهر ارائه دهند. شهرهای هوشمند می توانند خدمات موجود مانند حمل و نقل را بهبود ببخشند یا انواع جدیدی از خدمات مانند خدمات حاکمیتی که قبلاً در دسترس نبود؛ عرضه کنند. شهرها بسیاری از زیرساخت های مهم مانند حمل و نقل ، مدیریت پسماند ، مدیریت منابع آب و خدمات ساختمانی را برای پیشرفت در یک بافت هوشمند شهری ، بکار گرفته می شود. آینده فناوری اطلاعات و سیستم های داده درحال تحول اساسی است. اگر قرار است شهرهای هوشمند تغییر مثبتی در زندگی شهروندان و افراد بازرگانی که در آنجا زندگی می کنند ایجاد کنند ، باید در جبهه امنیت سایبری تغییرات مثبتی ایجاد کنیم.

همچنین از نویسندگان این کتاب، تالیفات دیگری  به زبان فارسی منتشر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار