کد خبر : 13489
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1396- 14: 0

تاملی بر انتخابات ۹۶ / لزوم تجدید نظر در عملکرد گذشته نیروهای ارزشی انقلاب

تاملی بر انتخابات ۹۶ / لزوم تجدید نظر در عملکرد گذشته نیروهای ارزشی انقلاب

دولت غیر انقلابی کاری کرد که مردم عملکرد ضعیفش را نبینند و توانست خود را منجی مردم از جنگ معرفی کند.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، سجاد بخشی نژاد پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی نوشت:

با سلام  و احترام؛
انتخابات ۹۶ به اتمام رسید و رئیس جمهور مستقر –علی رغم همه پیش بینی ها-  با آرای بالای مردم ابقا شد.
در تمام دنیا پیروزی در انتخابات یک دستآورد مهم محسوب می گردد چرا که نشانگر اعتماد مردم به یک تفکر و یا یک برنامه و یا اعلام رضایت از روند موجود می باشد؛ اما در این انتخابات، این پیروزی به گونه ای دیگر تفسیر می شود. به واقع، در این انتخابات مولفه های برنامه و یا رضایت مردم از شرایط موجود و یا حمایت از تفکر خاص نبود که موجب غلبه بر رقیب شد، بلکه غلبه تبلیغات غیر واقعی بر حقایق بود. در حقیقت، اتاق عملیات روانی جناب روحانی در این انتخابات پیروز شد و نه عملکرد یا کارنامه ای که نمره قبولی نداشت. دستور کار این جنگ روانی بسیار قابل تامل است؛ ابتدا رقیب را بخوبی مورد شناسایی قرار داده و ضمن شناسایی شخصیت سیاسی رقیب، به بررسی و تجزیه و تحلیل اولویتها و اصول وی پرداختند. در این بررسی ها بخوبی آشکار شد که شخصیت سیاسی جناب رئیسی با توجه به سوابق و عملکرد وی در چهارچوب انقلاب تحلیل می شود و اصول و اولویتهای ایشان نیز مبتنی بر حفظ و تقویت جبهه انقلابی است.
عملیات روانی در مرحله بعد به سمت مخاطب شناسی و در واقع شناسایی اولویتها و انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده پیش رفت و مشخص گردید که مردم امنیت را در صدر جدول اولویتها و انتظارات خود از رئیس جمهور آینده قرار داده اند. از این رو  توسط این اتاق جنگ روانی، جنگ به عنوان کابوس مردم شناسایی و مبالغه شد و روی کار آمدن رقیب هم به عنوان عامل تبدیل این کابوس به واقعیت معرفی گردید.
دستان خالی دولت از عملکرد مثبت در حوزه اقتصاد، دیپلماسی، اشتغال، رسیدگی به محرومان و  نیز کارنامه سیاه در حوزه وزرای میلیاردی، اشرافی گری، انتقاد پذیری، رانت خواری، قراردادهای محرمانه موجب شد که از ظرفیتهای رقیب وام گرفته شود و در واقع از انقلاب علیه انقلاب استفاده گردد.
با همه این اوصاف، با کمک رسانه های غربی و مدیریت اتاق عملیات روانی تیم دولت حاضر، مردم از جنگ ترسانده شدند و روی کارآمدن رقیب را متناظر با شروع جنگ قرار دادند و تنها انتخاب مردم برای فرار از جنگ، انتخاب گزینه ای شد که اتفاقا” آنها را به جنگ نزدیکتر نمود. گزینه ای که به اعتراف خودشان از انقلاب عبور کرده اند و وعده داده اند که مانند تحریم های هسته ای، تحریم های موشکی را نیز حل نمایند. موشکهایی که با هدف دفاع و بازدارندگی از جنگ احتمالی علیه ملت ایران، توسط شهید تهرانی مقدم ها با عمری تلاش و مجاهدت شبانه روزی، ساخته شده اند. در واقع با کاهش قدرت بازدارندگی و اظهار ضعف، خطر احتمالی جنگ را قوت بخشیدند و اگر چنانچه دشمنان ملت ایران قصد جنگ هم نداشتند، با این اوصاف ترغیب خواهند شد.
دولت غیر انقلابی کاری کرد که مردم عملکرد ضعیفش را نبینند و توانست خود را منجی مردم از جنگ معرفی کند و در عین حال مردم را به جنگ نزدیکتر نماید و این است شگرد مسحور کننده عملیات روانی علیه مردم ، بنحوی که آنها محدود به انتخاب فقط یک گزینه شوند.
البته می توانست این اتفاق نیافتد با قدری درک شرایط توسط خودمان و صد البته مسئولان بالادستی که دیر جنبیدیم و قافیه را باختیم و سوالاتی همچنان در ذهن ماند که چرا مجموعه های ارزشی که مجموعه انسانهای با اخلاص ، انقلابی، کارآمد، متدین است و برای دور نمودن سایه جنگ از سر این ملت، هم جهاد علمی می کند با ساختن موشک و دیگر تجهیزات دفاعی و هم در بیرون از مزرها با بذل جان، سدی شده است میان ملت ایران و دشمنان ملت اعم از تکفیری ها و دیگر بدخواهان، در عرصه روشنگری و بصیرت افزایی که موجب شکست عملیات روانی علیه این ملت است، کمرنگ و با تاثیر حداقلی ظاهر می شود؛ این در حالی است که مردمی که عاشق نظام و رهبری هستند تعدادشان کم نیست. چرا از این ظرفیتها استفاده نشد؟؟؟؟ ظرفیتهایی که جریان ضد انقلاب در روستاها فعال نمود و با خرید دهیاری ها تاثیر حداکثری را بر آنها گذاشت و بخش کثیری از رای اصلی جریان انقلابی که روستاها بود را به نفع خود مصادره نمود.
وقت است تجدید نظری در عملکرد گذشته نیروهای ارزشی انقلاب بشود تا کار از این بپیچیده تر نشده است…

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حقگو دوشنبه , ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۱۳

احسنت. براین نقدو دیدگاه

برادر سه شنبه , ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲:۴۶

درود جالب و تاثیرگذاربود برادر

رفتن به نوار ابزار