کد خبر : 19207
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1396- 27: 17

تاکید کشورهای عضو اجلاس به فنّاوری بر اساس دانش شرکت‌های دانش‌بنیان/ اجلاسیه های بین‌المللی ضرورتی برای دانشگاه برتر نسل سوم است

تاکید کشورهای عضو اجلاس به فنّاوری بر اساس دانش شرکت‌های دانش‌بنیان/ اجلاسیه های بین‌المللی ضرورتی برای دانشگاه برتر نسل سوم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تاکید کشورهای عضو اجلاس به فنّاوری بر اساس دانش شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ضرورت یک دانشگاه برتر نسل سوم برپایی اجلاسیه های بین‌المللی است.

به گزارش گیلانستان، شاهرخ یوسف زاده چابک امروز در گفت‌وگویی در حاشیه اجلاس بین‌المللی رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت بابیان اینکه تلاش شده تا دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزء دانشگاه‌های برتر نسل سوم باشد، اظهار کرد: ضرورت یک دانشگاه برتر نسل سوم برپایی اجلاسیه های بین‌المللی است.

وی بابیان اینکه حضور نمایندگان کشورهای اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گامی در راستای ارتقاء دانشگاه است، افزود: حضور ۱۴ کشور اسلامی در این اجلاسیه فرصتی بود تا تجربیات خود را در جهت شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشرفت‌های فنّاورانه به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مطلوب ارزیابی کردن نشست بین‌المللی توسعه فناوری‌های سلامت گفت: در این نشست به همفکری‌ها و توافقاتی دست پیداکرده‌ایم که امیدواریم موجب تعالی و رشد اهداف دانشگاه در استان و کشور باشیم.

یوسف زاده چابک بابیان اینکه در این نشست کشورهای عضو تفاهم‌نامه گروهی مصوب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو این اجلاس بیشتر به فنّاوری بر اساس دانش شرکت‌های دانش‌بنیان و مجتمع‌های علمی و فناوری و روش‌هایی که بتوان دانش و فناوری روز را دسته‌بندی و تجمیع کرد تاکید داشته‌اند.

وی بابیان اینکه در توسعه فناوری‌های حوزه سلامت و ارتباط با کشورهای اسلامی در ابتدای راه قرار داریم، افزود: برخی از کشورهای اسلامی در حوزه فناوری و دانش‌های روز پزشکی بسیار خوب عمل کرده‌اند که این اجلاس می‌تواند تأثیرات به سزایی در طرفین داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه افراد حاضر در این اجلاس نمایندگان پارک‌های علم و فناوری در کشورهای خود هستند، تصریح کرد: حضور شرکت‌ها و نمایندگان کشورهای اسلامی در حوزه دانش و فناوری می‌تواند تحولاتی را در تأمین نیازهای توسعه‌ای سلامت و پزشکی داشته باشد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار