کد خبر : 37786
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

یک کارشناس حقوقی:

تا زمانیکه مالک واقعی این باشگاه مشخص نگردد برگزاری مزایده قانونی نیست/ کلیه انتقالهای مالکیتی این باشگاه باطل است

تا زمانیکه مالک واقعی این باشگاه مشخص نگردد برگزاری مزایده قانونی نیست/ کلیه انتقالهای مالکیتی این باشگاه باطل است

یک کارشناس حقوق معتقد است: تا زمانیکه وضعیت مالک واقعی و قانونی باشگاه سپیدرود رشت مشخص نگردد برگزاری مزایده عمومی محلی از اعراب ندارد.

به گزارش گیلانستان تیم فوتبال سپیدرود رشت که یکی از ریشه دارترین و محبوب ترین تیم های فوتبال در سطح کشور محسوب می شود، متاسفانه این روزها دچار بحران مالکیت است تاجاییکه در دو سه سال اخیر بیش از دوازده بار تغییر مالکیت داده است. نکنه جالب ماجرا اینجاست، در برهه ای از زمان که سپیدرود در لیگ برتر حضور داشت علاقمندان به در اختیار گرفتن مالکیت این باشگاه، گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و حتی در ابتدای فصل گذشته، باشگاه سپیدرود دو مالک مجزا و دو تیم داشته است که در دنیا اتفاقی بی نظیر بوده است. اما اکنون به محض اینکه سقوط این باشگاه پرطرفدار به لیگ یک محرز شده، هیچکس حتی خود بیات، مالک فعلی آن هم این تیم را نمی خواهد و انصراف خود را از تیمداری اعلام کرده است. هیات فوتبال استان گیلان هم در واکنشی قابل انتظار، توپ را به زمین اداره کل ورزش و جوانان استان شوت می نماید و آنها نیز در حرکتی عجیب تر اعلام کرده اند باشگاه سپیدرود به مزایده گذاشته می شود، البته نه از سوی آنها، بلکه از سوی مالکش یعنی اقای بیات. البته بیات نیز در واکنشی اینستاگرامی گفته است برگزاری یا عدم برگزاری مزایده به وی ربطی ندارد.

حال فارغ از بحث اینکه مزایده باید از سوی چه کسی برگزار شود، یک کارشناس حقوقی نفس برگزاری مزایده در شرایط فعلی را امکانپذیر نمی داند و می گوید: تا زمانیکه وضعیت مالک واقعی و قانونی این باشگاه مشخص نگردد برگزاری مزایده عمومی محلی از اعراب ندارد پراکه تمام نقل و انتقال های ملکیتی گذشته نیز قابل ابطال است.

فرهاد خراسانی که سابقه مشاوره حقوقی باشگاه های سپیدرود و داماش را در کارنامه دارد، می گوید: موضوع برگزاری مزایده باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود یا سپیدرود رشت یا سپیدرود گیلان که ( تغییرات پی در پی نام باشگاه طی سالهای گذشته و جاری یکی از محلهای اشکال و ایرادات قانونی است) و اینکه ایا اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، اقای کیومرث بیات و یا آقای علی کریمی مالک باشگاه، صالح در برگزاری مزایده هستند یا خیر باید گفت که با توضیحات پیش گفته کاملا واضح و روشن است که قانونا” برگزاری مزایده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منتفی و وجاهت قانونی ندارد. اما در خصوص دو شخصیت حقیقی که در دو زمان مختلف بعنوان مالک معرفی شده اند از یک طرف آقای کیومرث بیات خود را مالک نمیداند و از طرفی علی کریمی مدعی انتقال قطعی مالکیت به اقای کیومرث بیات است و این درحالیست که علی کریمی امتیاز حضور در لیگ برتر را بنام سپیدرود گیلان از شخص دیگری خریداری نموده و اما بنام سپیدرود رشت به اقای کیومرث بیات منتقل نموده است و این یک نمونه از چندین مشت نمونه خروار اشتباهات و ایرادات اداره کل ورزش و هیات فوتبال گیلان است و به همین طریق چنانچه به عقب برگردیم تخلفاتی این چنینی در انتقال مالکیت این باشگاه به کرات اتفاق افتاده است یا نمونه ای دیگر از ایرادات و اشکالات قانونی، تفکیک باشگاه به دو بخش “مالکیت باشگاه” و “امتیاز حضور در لیگ برتر” و فروش آن به متقاضیان بطور مجزا که این موارد، وضعیت باشگاه سپیدرود را به کلاف سردرگمی تبدیل نموده که عاملان آن اداره کل ورزش و هیات فوتبال بدلیل جهل به قانون و مداخلات مستقیم در امورات این باشگاه میباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عقیده من، کلیه انتقالهای مالکیتی که طی سالهای گذشته در این باشگاه صورت یافته و هم اکنون صورتی دیگر از ان در حال وقوع است به لحاظ عدم رعایت تشریفات اداری و قانونی و عدم رعایت اصول و قواعد حقوقی قابل ابطال میباشند و چنانچه کلیه اسناد و مدارک و مکاتبات انتقال در معرض رسیدگی قضایی قرار گیرد آرای صادر خوشایند مدیران اداره ورزش و هیات فوتبال نخواهد بود. بنابراین تا زمانیکه وضعیت مالک واقعی و قانونی این باشگاه مشخص نگردد برگزاری مزایده عمومی محلی از اعراب ندارد .استدلال مدیران ورزش و فوتبال استان در دفاع از عملکرد و تصمیمات خود فاقد استغنای حقوقی میباشد./خط اول ورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار