کد خبر : 79978
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مرداد 1401- 52: 17

اوقاف و دخانیات پاسخگو باشند؛

تبعیض و بی عدالتی در کمک به هیئات مذهبی گیلان در محرم!

تبعیض و بی عدالتی در کمک به هیئات مذهبی گیلان در محرم!

چرا نگاه اوقاف و دخانیات از میان صدها هیئت فعال فقط به یک هیئت بوده و آیا تقویت یک هیئت و ضعیف شدن سایر هیئت‌ها به نفع جامعه اسلامی است؟!

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان، ایام ماه محرم اباعبدالله الحسین (ع) هم نزدیک شده و حال و هوای مردم، مساجد و حسینیه ها همانند سال‌های گذشته پرشور و سرشار از عشق به اهل بیت علیهم السلام است.

 

بی شک این هیئات مذهبی کوچک و بزرگ هستند که در سراسر جامعه اسلامی خصوصا استان گیلان با ویژه برنامه‌های عزاداری خود هم نگذاشتند ذره ای از حُبّ مردم به امام حسین(ع) کاسته شود، و هم باعث شدند ارادت قلبی و باطنی مردم به خاندان معصومین علیهم السلام روز به روز افزایش یابد.

 

این هیئت‌ها در گوشه و کنار استان اگر بخواهند برنامه مناسبی برای تعظیم شعائر دینی برگزار نمایند، هم با مشکل نداشتن مکان و امکانات اولیه مواجه خواهند شد و هم با مشکلات فراوان مالی و بدهکاری‌های سنگین باید دست و پنجه نرم کنند.

 

اینجاست که نهادهای متولی می‌بایست به کمک هیئات برخیزند و در حد وسع و توانشان برای زنده نگه داشتن ذکر اهل بیت(ع) تلاش نمایند.

 

در دو سه سال اخیر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان برای اولین بار نشان داد که ردیف بودجه‌ای جهت کمک به هیئت‌ها حتی برای برگزاری مراسمات در یک “زمین ورزشی” دارد، به طوریکه پیش از این مردم گمان می‌کردند اوقاف حتی اجازه کمک به هیئت های مستقر در مساجد را هم ندارد بلکه فقط هیئت‌های بقاع متبرکه می‌توانند از مساعدت برخوردار شوند!

 

حال اتفاقی جدید در محرم امسال رقم خورده که تعجب همگان را بر انگیخته است؛

 

اداره اوقاف در اقدامی بی‌سابقه قرار است مراسمی با کمک یکی از هیئت‌های مذهبی، نه در بقعه، نه در مسجد، نه در زمین ورزشی ، بلکه در انبار مجتمع دخانیات رشت برگزار نموده و بخشی از هزینه های مراسمات را بر عهده گیرد! حتی شنیده شده مجتمع دخانیات نیز سهم بسزایی در تامین مخارج این شب‌ها دارد.

 

بدیهی است هیئت مذکور از شاخص‌ترین مجموعه‌های مذهبی استان و دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی می‌باشد و در سال‌های اخیر توانسته تعداد زیادی از جوانان را پای هیئت و روضه کشانده که خود جای تقدیر و سپاس فراوان دارد،

 

اما سوال عده‌ زیادی از جوانان هیئتی و انقلابی استان از اداراتی همچون اوقاف و دخانیات این است که چرا نگاهتان از میان صدها هیئت فعال در سطح استان فقط به یک هیئت بوده و آیا تقویت یک هیئت و ضعیف شدن سایر هیئت‌ها به نفع جامعه اسلامی است؟!

 

انتهای پیام/

نویسنده: مجتبی امین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رشتی پنجشنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

هر دم از این باغ بری می‌رسد……..

رفتن به نوار ابزار