کد خبر : 10270
تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1395- 29: 12

تبلیغات زودهنگام انتخابات شوراها در فضای مجازی آستارا جرم است

تبلیغات زودهنگام انتخابات شوراها در فضای مجازی آستارا جرم است

فرمانده انتظامی آستارا با بیان اینکه بیشترین مسؤولیت تخلفات رایانه‌ای متوجه مدیران کانال‌ها است گفت: تبلیغات زودهنگام انتخابات شوراهای شهر و روستا در فضای مجازی آستارا جرم بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رسول عزیزی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با رشد روزافزون فناوری اطلاعات، محیط و قلمرو بسیاری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به فضای مجازی و اینترنت منتقل شده و ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود.

فرمانده انتظامی آستارا با اشاره به اینکه از فضای مجازی به‌ویژه کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی بهره‌برداری‌های منفی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: عده‌ای از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای آستارا پیش از موعد قانونی تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی را آغاز کرده‌اند.

وی تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای مجازی را جرم دانست و خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد که با انتشار مطالب هجوآمیز در فضای مجازی دست به تبلیغات انتخاباتی زده‌اند تذکر شفاهی داده‌ شده و برخی نیز با دستور مقام قضایی در روزهای آینده به ستاد فرماندهی ناجا احضار می‌شوند.

عزیزی با بیان اینکه پلیس وظیفه دارد در راستای قانون با متخلفان فضای مجازی برخورد کند، گفت: افرادی که با انتشار مطالب هجوآمیز در فضای مجازی، تبلیغات انتخاباتی می‌کنند پیش از احضار به ستاد فرماندهی ناجا باید تا زمان آغاز قانونی تبلیغات انتخاباتی دست از تبلیغات در فضای مجازی بردارند.

وی بیشترین مطالب قابل‌انتشار در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی را هجوآمیز با جنبه تبلیغاتی و تخریبی دانست و بیان کرد: به فعالان فضای مجازی توصیه می‌شود مطالب و دیدگاه‌های مبتنی بر پیشرفت و توسعه شهرستان را در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی منتشر کنند.

این مسؤول یادآور شد: ناجا هیچ‌کدام از کانال‌های تلگرامی فعال در فضای مجازی شهرستان آستارا را به رسمیت نمی‌شناسد و بیشترین مسؤولیت تخلفات رایانه‌ای در زمینه تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها متوجه مدیران کانال‌ها است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا تمام تحرکات مجازی در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی را زیر نظر دارد، متذکر شد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، سرقت و کلاه‌برداری، شنود غیرمجاز، جاسوسی و جعل رایانه‌ای از جمله جرایم فضای مجازی است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار