کد خبر : 9632
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1395- 23: 11

تبلیغات زودهنگام موجب محرومیت کاندیدا از فعالیت انتخاباتی می‌شود

تبلیغات زودهنگام موجب محرومیت کاندیدا از فعالیت انتخاباتی می‌شود

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار آستارا گفت: تبلیغات زودهنگام و خارج از دستورالعمل‌های قانونی می‌تواند موجب محرومیت کاندیدا از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی شود.

به گزارش گیلانستان ، محمدمهدی مظفری امروز در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم اظهار کرد: بحث انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور به دست مردم از مصادیق یک جامعه دموکراتیک است.

وی حضور مردم در عرصه انتخابات را یکی از سطوح و عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی دانست و تصریح کرد: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از حضور مردم شریف ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های حساس انقلاب بوده و در این بین انتخابات از مهم‌ترین عرصه‌های قدرت مردمی در نظام است.

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار آستارا با اشاره به اینکه امیدواریم مشارکت و حضور پرشور مردمی را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها برنامه‌های کاندیداهای انتخاباتی را باید درست و دقیق به آگاهی مردم رسانده و به آنها معرفی کنند.

مظفری با تصریح بر اینکه به‌منظور تبلیغات انتخاباتی کاندیداها و معرفی برنامه‌های آنها به مردم، زمان‌بندی تبلیغاتی پیش‌بینی ‌شده است، بیان کرد: تبلیغات اشخاص در فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها با عنوان کاندیدای احتمالی از منظر ناظران انتخابات، تبلیغات پیش از موعد محسوب می‌شود.

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار آستارا متذکر شد: تبلیغات پیش از موعد و خارج از دستورالعمل‌های قانونی می‌تواند موجبات محرومیت کاندیداها از ادامه فعالیت‌های انتخاباتی، همچنین محرومیت هواداران آنها در جریان یک رقابت انتخاباتی از حضور کاندیدای مورد علاقه را به همراه داشته باشد.

مظفری به فرصت‌سوزی و مهره‌سوزی کاندیدها و هواداران آنها در صورت تبلیغات پیش از موعد و خارج از دستورالعمل‌های قانونی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها باید توجه ویژه‌ای به رعایت قوانین و دستورالعمل‌های تبلیغاتی انتخاباتی داشته باشند.

این مسؤول خطاب به فعالان عرصه‌های اجتماعی گفت: کسانی که در عرصه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند می‌توانند با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به بیان دیدگاه‌، دانش و اندوخته‌های تجربی و علمی خود برای بالندگی و توسعه جامعه استفاده کنند.

به گفته معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار آستارا، اشخاصی که تمایل به حضور در عرصه‌هایی مانند انتخابات دارند ضمن رعایت ضوابط قانونی و چارچوب‌هایی نظیر عدم بهره‌گیری از عنوان کاندیدا می‌توانند تفکرات و نگرش‌های خود را به آگاهی مردم برسانند.

مظفری، زمان ثبت‌نام برای کاندیدهای شورهای اسلامی شهر و روستا را از ۳۰ اسفندماه سال جاری دانست و یادآور شد: از ظرفیت مناسب رسانه‌ها برای ابلاغیه‌های مرتبط به انتخابات و آنچه باید به استحضار مردم رسانده شود یقیناً استفاده می‌شود./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار