کد خبر : 67544
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در نشست خبری:

تبلیغ در سواحل و تفرجگاه‌ها از اولویت‌های سازمان در سال جدید است/ تشکیل لشکر رسانه‌ای در مساجد

تبلیغ در سواحل و تفرجگاه‌ها از اولویت‌های سازمان در سال جدید است/ تشکیل لشکر رسانه‌ای در مساجد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ساماندهی فکر، باور، ذائقه و سبک زندگی مردم رسالت این سازمان است، گفت: اولویت امسال سازمان تمرکز بر آسیب های اجتماعی است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اهمیت مطالعه کتاب در اماکن مذهبی مانند گلزار شهدا، اظهار کرد: پویش «هدیه کتاب به شهدا» یک حرکت نمادین با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تجدید میثاق با شهدا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به حضور پرشور و آگاهانه ملت با وجود هجمه‌های تبلیغی دشمن، اضافه کرد: هیچ انتخاباتی تاکنون بدین شکل مورد هجمه دشمنان واقع نشده بود و علاوه بر این، ضعف مدیریت در برگزاری این رویداد نیز میزان مشارکت را کاهش داد لذا این انتخابات و مشارکت، پرشور، آگاهانه و البته مسئولیت آور برای مسئولان است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات با هدف ساماندهی فکر، باور، ذائقه و سبک زندگی مردم تشکیل شده است، بیان کرد: تعمیق و ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله وظایف سازمان تبلیغات است.

مهدوی با اشاره به محور فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: بهره گیری از مشورت بزرگان و علمای استان، نظام بخشی نیروی انسانی متناسب با مأموریت‌های جدید، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و برگزاری دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی از جمله اقدامات این سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم، ساماندهی فعالیت روحانیون مستقر در روستاها، اجرای طرح امام محله و راه اندازی پایگاه‌های اجتماعی در مناطق آسیب پذیری شهری با رویکرد تقویت ارتباط بین ائمه مساجد با مردم محلات و رفع مشکلات آنها از رویکردهای این سازمان است.

وی بسیج سازمان‌های مردم نهاد را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و بیان کرد: نشر شعائر دینی با برگزاری جلساتی در استان که منجر به برگزاری تجمعات بزرگ مردمی مانند عاشوراییان شد و در سطح ملی نیز انعکاس یافت و تدین و ولایتمداری مردم استان گیلان را به سایرین نشان داد.

تشکیل لشکر رسانه‌ای با حضور جوانان شبکه تبلیغ در مساجد

مهدوی تصریح کرد: کاروان تبلیغی بین المللی احباب المهدی با حضور در راهپیمایی اربعین به تبلیغ چهره به چهره به چند زبان پرداختند و این موضوع در اربعین امسال و سال‌های بعد نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه استان ما از حیث مذاهب دارای گوناگونی بوده و فعالیت‌های تبلیغی این سازمان در جهت تقریب بین مذاهب صورت گرفته است، اضافه کرد: مدارس صدرا در رشت و تالش با هدف ترویج مفاهیم اسلامی فعالیت دارند و درصدد گسترش آن نیز هستیم.

وی با بیان اینکه تشکیل لشکر رسانه‌ای با حضور جوانان ملازم شبکه تبلیغ در مساجد و محلات در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: تشکیل لشکر تبلیغی جوانان در شرایط فعلی که دشمنان با همه توان فعالیت دارند ضروری است.

مهدوی با اشاره به نقش رسانه‌ها در کمک به تبلیغ شعائر و مفاهیم اسلامی خاطرنشان کرد: دیدار با مسئولان، راه اندازی پویش «خدمت کریمانه، تبلیغ به رسم رئوفانه»، پخت بیش از ۳۰ هزار وعده غذا و توزیع در مناطق محروم در روز میلاد امام هشتم و برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ، ۴ محور اصلی برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در هفته جاری است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تربیت نیروی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اولویت ما در سال ۱۴۰۰ مربوط به بحث جمعیت است و کاهش طلاق و ترویج ازدواج و تبلیغ در سواحل و تفرجگاه‌ها از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال جدید است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار