کد خبر : 62145
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399- 17: 17

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

تجلیل از ۴۰ مادر و همسر شهید گیلانی در جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت»

تجلیل از ۴۰ مادر و همسر شهید گیلانی در جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت»

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با اشاره به شرایط حاکم بر کشور و اعمال محدودیت های کرونایی در برگزاری برنامه ها، یادآور شد: جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» با مشارکت دستگاه ها و یگان های نظامی و مجموعه های فرهنگی به صورت محدود در مرکز استان برگزار خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ حسین مصطفی پور در نشست هماهنگی هشتمین جشنواره ملی «اسوه های صبر و مقاومت»، فداکاری و جانفشانی شهدا و خانواده های معظم آنان را مایه سربلندی و اعتلای این مرز و بوم دانست و اظهار کرد: هشتمین جشنواره ملی «اسوه های صبر و مقاومت» علاوه بر سطح ملی در سطح بین المللی و نیز کشورهای جبهه مقاومت برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» را پاسداشت مادران و همسران شهدا و جانبازان دانست و افزود: نقش بانوان در مجاهدت و مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان استکباری با هدف حراست و پاسداری از دین خدا و انقلاب اسلامی برجسته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه نقش آفرینی بانوان در هشت سال دفاع مقدس کمتر از مردان نیست، تصریح کرد: متاسفانه خاطرات و تاریخ شفاهی بانوان در دوران دفاع مقدس به حاشیه رفته است.

مصطفی پور، با اشاره به حضور مستقیم بانوان در میدان جنگ به عنوان رزمنده و ستادهای پشتیبانی از جبهه و به عنوان امدادگر و پرستار، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس زنان شهیده بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم، اما علیرغم حضور درخشان زنان رزمنده و مادران و همسران شهدا و رزمندگان، به نقش ویژه آنها پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه نقش شهیدپروری و رزمنده پروری مادران شهدا مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: اگر پرورش و تربیت و انگیزه مادران شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس نبود، این احساس وظیفه در مردان شکل نمی گرفت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با اشاره به اوج ایثارگری مادران شهدا در بدرقه جوانان خود به جبهه ها، تصریح کرد: مادران شهدا حس مادرانه خود را کنار گذاشتند و جوانان رشیدشان را به جنگ فرستادند تا از اسلام و میهن اسلامی دفاع کنند.

وی یکی از محورهای هشتمین جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» را پرداختن تخصصی به ایثارگری مادران و همسران شهدا و جانبازان دانست و اظهار کرد: به دنبال تجلیل از این اسوه ها و الگوسازی برای نسل های آینده هستیم.

مصطفی پور، شهدای مدافع حرم را نشان دهنده تداوم فرهنگ و معارف دفاع مقدس دانست و افزود: امروز مادران شهدای مدافع حرم با همان روحیه دوران دفاع مقدس، فرزندانشان را برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به میدان می فرستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با اشاره به شرایط حاکم بر کشور و اعمال محدودیت های کرونایی در برگزاری برنامه ها، یادآور شد: جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» با مشارکت دستگاه ها و یگان های نظامی و مجموعه های فرهنگی به صورت محدود راس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه، ۱۹ بهمن در مرکز استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ۴۰ نفر از مادران و همسران شهدا و جانبازان تجلیل خواهیم کرد، گفت: معارف دفاع مقدس نسخه شفابخش فرهنگ کشور در مقابل هجمه های دشمنان است لذا دستگاه های فرهنگی ترویج این فرهنگ و معارف را نقشه راه قرار دهند.

مصطفی پور، ضمن قدردانی از صداوسیمای مرکز استان جهت برگزاری یادواره های تلویزیونی شهدا، عنوان کرد: کار برای شهدا دارای اجر است، زیرا همه ما مدیون ایثارگری و از خود گذشتگی شهدا و صبر و مقاومت خانواده های آنان هستیم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار