کد خبر : 29741
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

تحریم‌های دشمن همواره ما را قدرتمندتر کرده است

تحریم‌های دشمن همواره ما را قدرتمندتر کرده است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تحریم‌ها سبب شده تا ما مقتدرتر شویم اما لازمه این امر این است که تمام افراد در شرایط تحریم قرار بگیرند نه اینکه صرفاً قشر مستضعف جامعه در سختی باشد.

به گزارش گیلانستان، مقام معظم رهبری در آخرین دیدار خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری نکات مهم و قابل توجهی را مطرح کردند که برای واکاوی و بررسی بیشتر آن‌ها با آیت‌الله رضا رمضانی گسلانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به گفت‌وگو پرداختیم.

تسنیم: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایجاد تشکیلات موازی با دولت، اصلاح کار نیست، وظیفه مسئولان و نمایندگان مجلس و مردم در شرایط خطیر فعلی چیست؟

آیت‌الله رمضانی گیلانی: نکته‌ای که مقام معظم رهبری در خصوص عدم انجام کار موازی فرمودند در تمامی عرصه می‌تواند معنا شود در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سایر حوزه‌‌ها عدم موازی‌کاری یعنی هرکس طبق وظایفی که به او سپرده شده و بر اساس شرح وظایف خود عمل کند.

دولت موظف است در حوزه‌های کاری خود به وظایفش عمل کند لذا اگر کاری موازی با کار دولت انجام بگیرد نه تنها نتیجه مطلوب کسب نمی‌شود بلکه می‌تواند بازدارنده بوده و از پیشرفت جلوگیری کند.

ما باید به منظور شناخت بیشتر وظایف قوا مجدداً آن‌ها را مرور کنیم تا هرکسی به‌درستی به وظایف خود عمل کرده و در نهایت این عملکردها را مورد نقد و اصلاح قرار دهیم.

این تفکر غلط است که اگر گاهی به مجموعه‌ای نقد می‌شود گمان کنیم که آن مجموعه تاکنون هیچ کار مثبتی انجام نداده است؛ قطعاً قوای کشور هرکدام کارهای مثبتی انجام دادند و ممکن است اگر نقدی می‌شود به این دلیل باشد که اقدام صورت گرفته از روی تخصص نبوده است.

تسنیم: مقام معظم رهبری فرمودند “دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارون‌های منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند؛ در این شرایط رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی چه وظیفه‌ای برعهده دارند و باید چه مسیری را طی کنند؟

آیت‌الله رمضانی گیلانی: سابقه آمریکا علیه ایران سابقه تلخی بوده زیرا این دولت همواره در تلاش بوده است تا جمهوری اسلامی را براندازی کند و همین امر سبب بروز بی‌اعتمادی شده است.

امروز تمام معادلات منطقه‌ای توسط جمهوری اسلامی بر هم زده شده است؛ در طول تاریخ تفکرات کمونیستی، لیبرال و کاپیتالیسمی هیچگاه پاسخگوی نیازهای بشر نبودند.

اگر دشمنان انقلاب اجازه می‌دادند جمهوریت واقعی یعنی جمهوریت بر پایه کرامت انسانی در سراسر جهان گسترش پیدا کند می‌توانست نقطه امیدی باشد برای نجات بشریت از مشکلات مختلفی که امروزه با آن مواجه است.

امروز دشمن با تلاش برای ایجاد و یاس و ناامیدی در تلاش است به جمهوری اسلامی ضربه بزند؛ راه اندازی جنگ اقتصادی و اعمال فشارهای اقتصادی بخشی از نقشه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب است.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز قارون‌های منطقه‌ای با استفاده از پول ملت‌ها در صدد هستند تا یک ضربه کاری به انقلاب ایران وارد کنند.

بستن قرارداد بیش از 500 میلیارد دلاری عربستان با ترامپ که 110 میلیارد تومان آن برای خرید و فروش تسلیحات نشان دهنده تلاش دشمن برای صدمه زدن به ایران است.

آمریکا، اسرائیل و آل سعود با تفکر تند وهابی امروز مثلث شومی را علیه جمهوری اسلامی تشکیل دادند؛ آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند از همسایگان ایران برای ضربه زدن به آن استفاده کنند اما ثروت‌های قارونی آن‌ها نیز یک روز به پایان می‌رسد و براساس اطلاعات موجود در حال حاضر نیز این کشورها با مشکلاتی مواجه شدند.

رسانه‌های ما برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، متعهدانه کار کرده و با قدرت در مقابل اعلام جنگی که از سوی آمریکا و هم پیمانانش شده است مقابله و ایستادگی کنند.

رسانه‌ها نباید خودشان آتش بیار معرکه باشند و باید دقت کنند که اهداف مورد نظر استکبار جهانی را با اقداماتشان در جامعه گسترش ندهند؛ رسانه‌ها باید براساس باورهای انقلابی به وظایف خود عمل کنند.

تقویت اقتصاد مقاومتی و تاکید بر لزوم مصرف کالاهای تولید داخل از جمله راه‌هایی است که امروز می‌توانیم با بهره‌گیری از آن‌ها با دشمنان و نقشه‌های آن‌ها مقابله کنیم.

در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره تحریم‌ها سبب شده است تا ما قدرتمند و مقتدرتر شویم اما لازمه این امر این است که تمام ملت ایران اعم از مردم و مسئولان مورد تحریم قرار بگیرند نه اینکه صرفاً قشر مستضعف جامعه تحت فشار باشند.

امروز باید نرم‌افزار و سخت‌افزارهای حوزه رسانه را تقویت کنیم و با تمامی امکانات روز دنیا و همچنین به زبان روز دنیا، باورهای انقلابی را به سراسر جهان منتقل کنیم.

ما باید تلاش کنیم آمارهای منفی دشمنان مانند آمار فساد‌ها و قتل‌های دشمنان را به رخ آن‌ها و سایر جهان بکشیم؛ به طور مثال آمار و اطلاعات کشتارهای رژیم صهیونیستی یا تعداد دفعاتی که این رژیم مصوبات سازمان ملل را نقض کرده است در سطح جهان منتشر کنیم.

امروز دشمن در تلاش است تا مدل رفتاری و فرهنگ جمهوری اسلامی در جهان گسترش پیدا نکند زیرا می‌داند که گسترش این فرهنگ و تفکر در جهان سبب نابودی آن‌ها می‌شود.

امروز کشورهایی مانند عربستان حتی بوی دموکراسی و جمهوریت را احساس نکردند اما شما می‌بینید که ما در کشورمان انتخابات‌هایی برگزار می‌کنیم که بیش از 60 درصد مردم در آن شرکت می‌کنند.

داعش و گروه‌های تروریستی ساخته شده توسط آمریکا هستند تا بتوانند از طریق آن‌ها اهدافشان را در منطقه پیدا کنند؛ امروز لازم است تا تلاش فراوانی در حوزه رسانه برای بیان جنایات آن‌ها انجام شود.

تسنیم: با توجه به اینکه جنگ رسانه‌ای دشمنان براساس بیانات مقام معظم رهبری با هدف ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن‌بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دستگاه‌های مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه دنبال می‌شود، رسانه‌ها باید برای مقابله به مثل با این جنگ رسانه‌ای چه راهبردی را در دستور کار خود قرار دهند؟

آیت‌الله رمضانی گیلانی: رسانه‌ها در وهله نخست باید دستاوردهای چهل ساله انقلاب را به طور کامل منعکس کنند؛ باید تلاش کنیم پیشرفت‌هایمان را در حوزه پزشکی، علمی، نظامی و دفاعی به خوبی منعکس کنیم.

امروز دانشگاه‌های پزشکی ایران یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌روند و حتی افرادی از خارج از کشور برای تحصیل و یا درمان به دانشگاه‌های ما می‌آیند.

ما باید تلاش کنیم تا در وهله دوم اشتباهات خودمان را بپذیرم؛ پذیرش اشتباه به‌معنای کوچک شمرده شدن نیست بلکه به‌معنای منصفانه رفتار کردن، صادق بودن و صادقانه رفتار کردن با مردم است.

اگر در تصمیم‌گیری‌ها یا سیاست‌گذاری‌هایمان مانند تصمیم‌گیری در حوزه‌های ارزی و اقتصادی دچار اشتباه شدیم باید آن را بپذیریم و به‌دنبال راهکار رفع آن باشیم.

یکی دیگر از اقداماتی که باید انجام دهیم این است که باید یک بازنگری نسبت به مدیرانمان داشته باشیم؛ ما در جامع‌های زندگی می‌کنیم که نیاز داریم مدیرانی جهادی و انقلابی سر کار باشند.

امروز جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که با داشتن آن‌ها ما نباید ناامید و مایوس باشیم؛ امروز دشمن در تلاش است تا علیه ما سیاه‌نمایی کند و ما نیز باید در مقابل کارنامه سیاه دشمن را به رخ او بکشیم.

به طور مثال در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان تجمعاتی چند هزار نفری تشکیل می‌شد اما رسانه‌های غربی حاضر به انعکاس آن نبودند اما اگر تجمع ضدانقلابی کوچکی در خیابان‌های اروپا برگزار می‌شد سریعاً پوشش می‌دادند.

تسنیم: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انسجام مردم و دستگاه‌های مدیریتی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان و مردم چه وظیفه‌ای برعهده دارند؟

آیت‌الله رمضانی گیلانی: مجلس شورای اسلامی باید به‌عنوان قوه مقننه قوانینی را وضع کند که مطابق با شرایط روز باشد؛ قوای سه‌گانه باید تلاش کنند تا با یکدیگر در یک مسیر حرکت و کار کنند.

مجلس خبرگان رهبری نیز با توجه به کمیسیون‌هایی که جدیداً تشکیل داده است مانند کمیته اندیشه‌ورز در تلاش است تا حوزه‌های مختلف کشور را بررسی و عملکرد آن‌ها در طول چهل سال از گذشت عمر انقلاب بررسی کند.

خبرگان رهبری برای نخستین بار نیز در پایان اجلاسیه اخیر خود قطعنامه‌ای صادر کرده و در آن انتظارات و توقعات خود را نسبت به دستگاه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی مطرح کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار