کد خبر : 58239
تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

نماینده مردم رشت در مجلس:

تحقق «امنیت پایدار» با افزایش آگاهی عمومی از قوانین میسر است

تحقق «امنیت پایدار» با افزایش آگاهی عمومی از قوانین میسر است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: رمز ماندگاری و تحقق امنیت پایدار، وجود قوانین مناسب و همکاری همه آحاد مردم برای اجرای آن است.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران مرزی بودن را یک فرصت برای استان گیلان برشمرد و اظهار کرد: مجلس با تصویب و تدوین قوانین مرزی، امنیت را در حوزه ترانزیت استان و مناطق اقتصادی آن ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امنیت عملیاتی و میدانی در استان گیلان وجود دارد، تصریح کرد: مجلس می‌تواند در حوزه استقرار صنایع مناسب و متناسب با تولیدات استان گیلان نقش آفرینی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس می‌تواند بسترهای مناسب موجود در استان را تقویت کرده و موانع بر سر راه قوانین حوزه تولید را بردارد، گفت: در صورت عملیاتی شدن این موارد، گیلان پیشرو در حوزه امنیت پایدار در سطح کشور قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد و می‌توان با بهره‌گیری از زیرساخت‌های موجود، دروازه صادرات را در آن ایجاد کرد، عنوان کرد: وجود خطوط دریایی و منطقه آزاد انزلی و همچنین راه‌های ترانزیتی و آسیای میانه و قفقاز بسترهای مناسبی برای توسعه گیلان است.

آقازاده با تاکید بر اینکه تکمیل خطوط راه آهن و توسعه مناطق آزاد گیلان باعث می‌شود که محدودیتی برای تجار و فعالان اقتصادی وجود نداشته باشد، افزود: همه ما وظیفه داریم که با انجام اقداماتی در حوزه اختیارات خود، موانع بر سر راه تولید کنندگان را برطرف کنیم‌.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید و ماندگاری اقلام در بنادر استان گیلان محدودیت‌هایی وجود دارد اما از لحاظ قانونی و چشم انداز توسعه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه هر چقدر آگاهی عمومی از قوانین افزایش یابد، امنیت نیز در جامعه نهادینه می‌شود، تصریح کرد: رمز ماندگاری و تحقق امنیت پایدار، وجود قوانین مناسب و همکاری همه آحاد مردم برای اجرای آن است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار