کد خبر : 62349
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399- 19: 12

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان:

تحقق ۷۸ درصدی برنامه هدفگذاری اشتغالزایی کمیته امداد گیلان

تحقق ۷۸ درصدی برنامه هدفگذاری اشتغالزایی کمیته امداد گیلان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به ایجاد پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی از ابتدای امسال تاکنون، گفت: تاکنون ۷۸ درصد هدفگذاری اشتغالزایی این نهاد محقق شده است.

به گزارش گیلانستان، حبیب الله رضادوست با بیان اینکه پیش بینی شده امسال هفت هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شود، تصریح کرد: تا کنون توانسته‌ایم با تحقق ۷۸ درصد برنامه پیش بینی شده، پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.

وی، با اشاره به تحقق ۸۶ درصدی برنامه پیش بینی شده پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، گفت: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به این افراد پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با بیان اینکه مقدار تسهیلات نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، افزود: سقف این پرداختی‌ها از محل اعتبارات بانکی ۵۰۰ میلیون ریال و از محل صندوق امداد ولایت ۳۰۰ میلیون ریال است.

رضادوست، درباره اولویت ایجاد فرصت شغلی، بیان کرد: اولویت بندی ها بر اساس بخشنامه‌ای مدون به ترتیب شامل مددجویان معیشت بگیر، اعضای خانوار آنها با اولویت سرپرست خانوار، فرزندان ذکور همسفره، همسران بیکار نوعروسان، همسران بیکار زنان سرپرست خانوار واجد ازدواج مجدد و سایر واجدین شرایط تک و چند خدمتی است.

وی، با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی برای محرومین موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود، افزود: برطرف کردن نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند، افزایش مناعت طبع خانواده‌ها و افزایش تولید ملی از دیگر اهداف ایجاد فرصت شغلی است.

بهره برداری از ۳۵ طرح اشتغال مددجویی در دهه فجر

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته گیلان، در تشریح طرح راهبران شغلی، گفت: طرح راهبران شغلی یکی از سیاست‌های سال‌های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان است.

رضادوست با بیان اینکه راهبر شغلی در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک کسب و کار، تخصص و تجربه‌های خوب و موفقی را به دست آورده است، افزود: در این طرح، کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت، با انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

وی، درباره مزایای طرح راهبری شغلی، گفت: سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری ازجمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، با تأکید بر توانمندسازی مددجویان، افزود: توانمندسازی مددجویان و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

رضادوست خاطرنشان کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۳۵ طرح اشتغال به صورت نمادین در استان افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار