کد خبر : 76361
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400- 22: 17

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

تحول در نظام فرهنگی نیازمند داشتن امید و آرمان است

تحول در نظام فرهنگی نیازمند داشتن امید و آرمان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه برای انجام فعالیت های فرهنگی همیشه نباید به امکانات و منابع مالی توجه داشت، گفت: تحول در نظام فرهنگی نیازمند امید و توکل و آرمان است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش مهم فعالان فرهنگی در صحنه جهاد مهم آخرالزمانی، اظهار کرد: حضور در این جلسه برای هماهنگی بیشتر از نظر ساختاری و تشکیلات و همچنین محتوای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه موقعیت هویتی دو سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی صف آرایی در مقابل دشمنان این مملکت، دشمنان هویت ایرانی و اسلامی است، ادامه داد: اگر بخواهیم هویت این دو دستگاه را از دل قرآن استخراج کنیم حکایت مؤمنی است که سعی و تلاش فرهنگی می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ما به عنوان یک پوسته‌ای به نام ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی هستیم اما اگر بر اساس هویت قرآنی خود عمل نکنیم تنها به تابلوی از اجرای برنامه‌ها تبدیل می‌شویم، افزود: باید به عنوان یک پیام رسان عمل شود.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک، شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم نمونه‌ای از پیام رسان های الهی بودند، تصریح کرد: بر اساس سوره یاسین زمانی که قرآن می‌خواهد نمونه یک جامعه بدون توحید، بدون روح ملکوتی و خدا را مثال بزند از اصحاب قریه استفاده کرده و بر عکس نیز به «حبیب نجار» اشاره می‌کند.

حجت الاسلام مهدوی اضافه کرد: اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی زمانی می‌تواند از عنوان اسلامی استفاده کنند که سبک زندگی کارکنان آنها نمونه‌ای از سبک زندگی «حبیب نجار» باشد در غیر این صورت در همان حد اصحاب قریه می‌مانند.

وی با بیان اینکه این افراد جز مؤمنان تمدن ساز نخواهند بود، افزود: متأسفانه با وجود همه تلاش‌ها اتفاقاتی همانند اظهار نظر فردی در جشنواره فیلم فجر رخ می‌دهد که در هماورد جنگ حق و باطل به سمت باطل بوده و بنیان خانواده را نشانه گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تأکید کرد: برای ایجاد تحول در نظام فرهنگی نیازمند وجود همه امکانات و بسترهای نیستیم بلکه می‌توان با دستان خالی و داشتن توکل، امید و آرمان کارهای بزرگ فرهنگی انجام داد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار