کد خبر : 84826
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی برای توسعه زیرساخت های گردشگری گیلان

تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی برای توسعه زیرساخت های گردشگری گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت های گردشگری گیلان از محل بند الف تبصره ۱۸ خبر داد و گفت: امسال ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای صنایع دستی گیلان تخصیص یافته است.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، گیلان را یکی از استان های غنی کشور از لحاظ جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی دانست و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال بیش از ۵۲ میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان شده اند که نسبت به مدت مسابه سال گذشته ۱۰۵ درصد رشد را نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۴۲ میلیون نفر/شب اقامت در گیلان داشتیم، افزود: در ماندگاری گردشگران نیز شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی هستیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شهرستان رشت را با ۱۴ میلیون نفر/شب اقامت جزو رتبه های اول در ماندگاری گردشگر دانست و تصریح کرد: گیلان یکی از مقاصد گردشگری داخلی و خارجی بوده و طی این مدت با رشد ۱۷۰ درصدی در ورود گردشگر خارجی به گیلان مواجه بودیم.

 

جهانی، همچنین از احداث ۲۶۰ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری ۴۷۰۰ میلیارد تومان شامل هتل های چهار و پنج ستاره و اقامتگاه های سنتی و مراکز تفریحی خبر داد و خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه ها برای ۵۰۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

 

وی از افتتاح ۷۰ پروژه گردشگری در نیمه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: ۴۰ پروژه مربوط به اقامتگاه های بوم گردی در مناطق مختلف استان است که با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.

 

مدیرکل میراث گیلان در پاسخ به این سوال که «گردشگری چه سهمی در توسعه استان دارد؟»، متذکر شد: گیلان سالانه میزبان گردشگران زیادی است و لذا با همکاری دولت و بخش خصوصی قدم های خوبی از نظر تاسیسات گردشگری برداشته شده است.

 

وی با اشاره به تعارض برخی از پروژه های گردشگری با ادارات کل حفاظت محیط زیست و آب منطقه ای و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، بیان کرد: در این راستا اقدام به برگزاری پنل های تخصصی با حضور فرمانداران و بخشداران و شهرداران و دهیاران کردیم.

 

جهانی، با بیان اینکه تاکنون ۱۹۹ بسته سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان شناسایی شده و نیمی از این بسته ها بدون تعارض با محیط زیست و منابع طبیعی هستند، گفت: در حال حاضر ۳۴۰۰ تاسیسات گردشگری در گیلان داریم.

 

وی وجود ۴۰ رودخانه در گیلان و تالاب های زیبا را فرصت گردشگری دانست و از شناسایی کلیه جاذبه های تاریخی و طبیعی گیلان خبر داد و تاکید کرد: تاکنون طرح جامع گردشگری در گیلان نداشتیم، اما دولت سیزدهم درصدد شناسایی جاذبه های گردشگری و تدوین نقشه راه توسعه گردشگری استان است.

 

مدیرکل میراث گیلان، با بیان اینکه گیلان ۵۰۰ جاذبه گردشگری طبیعی دارد، خاطرنشان کرد: کلیه این جاذبه ها مکان یابی شده و به زودی تحت مدیریت فرمانداری ها و بخشداری ها قرار می گیرد تا گردشگران امکان بهره مندی از این جاذبه ها را داشته باشند.

 

جهانی، با اشاره به سابقه ۱۰۰۰ ساله شهر رشت، عنوان کرد: رشت تنها کلانشهر شمال کشور است که ۱۳۲ اثر ثبتی دارد و بافت شهری آن بافت تاریخی است؛ همچنین چهار موزه رشتی دوزی، باستان شناسی، میرزاشناسی و صنایع دستی را در رشت راه اندازی کردیم.

 

وی با بیان اینکه موزه باستان شناسی شمال کشور در رشت سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: محله پیرسرای رشت نیز به عنوان سرای صنایع دستی معرفی خواهد شد.

 

مدیرکل میراث گیلان از برنامه ریزی جهت معرفی بقعه خواهر امام(س) رشت، مقبره میرزا کوچک، عمارت کلاه فرهنگی و سبزه میدان به عنوان پارک های گردشگری خبر داد و گفت: شورای راهبردی گردشگری را مصوب کردیم که به زودی با محوریت فرمانداران در شهرستان ها برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار