کد خبر : 68937
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400- 52: 17

رئیس میراث فرهنگی صومعه‌سرا:

تخصیص اعتبار ۵ میلیاردی به میراث فرهنگی صومعه‌سرا

تخصیص اعتبار ۵ میلیاردی به میراث فرهنگی صومعه‌سرا

به گفته رئیس میراث فرهنگی شهرستان صومعه‌سرا، احیای ابنیه‌ تاریخی باهدف ساماندهی و توسعه گردشگری از برنامه‌های محوری میراث فرهنگی شهرستان صومعه‌سرا محسوب می‌شود و به این منظور حریم اطراف مناره گسکر در جهت توسعه این اثر تاریخی خریداری شد.

به گزارش گیلانستان، علیرضا مهرگان در مورد خریداری حریم اطراف مناره گسکر شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ مترمربع از سوی میراث شهرستان و با تخصیص منابع دولتی باهمت مسؤولان شهرستان که از حریم این میراث تاریخی بود خریداری شد.

وی با تأکید بر حفظ و حراست از آثار تاریخی تصریح کرد: احیا و بازسازی آثار تاریخی هم در کنار حفظ فرهنگ و تمدن غنی گذشتگان موجبات توسعه گردشگری را نیز در شهرستان فراهم می‌کند که در این راستا در سال‌های اخیر با پیگیرهای صورت گرفته از سوی سازمان برنامه‌وبودجه کشور توسط مسؤولان شهرستان برای بازسازی، توسعه و مرمت مناره آجری مناره بازار اعتبارات قابل‌توجهی جذب‌شده است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان صومعه‌سرا با اذعان به اینکه شناسنامه‌دار شدن مکان‌های تاریخی نگاهی کلان و توسعه محور برای ارتقای شهرستان محسوب می‌شود، افزود: “مناره بازار” یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی گیلان است که در سال گذشته در فاز نخست اقدام به ترمیم سنگ‌فرش، درب مناره، نصب تابلوها، نورپردازی و سایر اقدامات اولیه برای مرمت این بنا صورت گرفت.

مهرگان به قدمت ۱۲۰۰ ساله شهر تاریخی “گسکر” اشاره کرد و گفت: این منطقه بر اساس کاوش‌های انجام‌شده بزرگ‌ترین شهر باقیمانده از دوره اسلامی که مربوط به اواخر دوران سلجوقی و اوایل دوره صفوی است که طرح مطالعه تخصصی این یادگار کهن بار دیگر در دست برنامه‌ریزی می‌باشد تا قدمت این منطقه تاریخی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی بیش از گذشته شناخته شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار