کد خبر : 51780
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

رئیس سازمان برنامه و بودجه در گیلان:

تخصیص بیش از 31 هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری/خط ریلی کاسپین رشت امسال افتتاح می‌شود

تخصیص بیش از 31 هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری/خط ریلی کاسپین رشت امسال افتتاح می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی را بی‌سابقه دانست و گفت: خوشبختانه در سال جدید این میزان از تخصیص به خزانه دولت ابلاغ شده و هر هفته به یک استان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی سفر می‌کنیم تا رفاه را برای مردم ایجاد کنیم.

به گزارش گیلانستان محمد باقر نوبخت (چهارشنبه 7 خرداد) در حاشیه بازدید از راه‌آهن رشت – کاسپین بندر انزلی در جمع با خبرنگاران با بیان اینکه این خط ریلی باعث اتصال خلیج فارس و دریای عمان به دریای خزر می‌شود، اظهار کرد: در بازدیدی که از از خط ۶ و هفت خط ریلی راه آهن رشت به بندر انزلی داشتیم تنها ۳۰ کیلومتر از آن باقی مانده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد‌.

وی با اشاره به مشکلات دولت در این برهه حساس گفت: تمام هدف دولت در این شرایط که کشور در شدیدترین شرایط سخت اقتصادی و تحریمی به سر می‌برد ولی تمام هدف دولت تخصیص بهینه اعتبار به پروژه‌های اولویت دار و قابل بهره‌برداری در سال جدید است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اولویت بندی پروژه‌های قابل بهره‌برداری توسط دولت تصریح کرد: سقف بودجه دولت در سال جدید با افزلیش مواجه نشده و باید در پرداخت های پرسنلی واقعیت‌های جامعه لحاظ شود اما در کشور پروژه‌های قابل بهره‌برداری زیادی وجود دارد که دولت بر اساس اولویت آنان را تفکیک کرده و اعتباراتی برای آنان در نظر گرفته شده است.

نوبخت با اذعان به اینکه دولت در سنوات گذشته استاد خزانه و اوراق مالی به پیمانکاران اعطا می‌کرد، تصریح کرد: امسال دولت این اسناد و اوراق را در بورس و بازارهای سرمایه به ریال تبدیل کرده و پرداخت های ریالی به پیمانکاران داده می‌شود.

وی تخصیص ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی را بی‌سابقه دانست و بیان کرد: خوشبختانه در سال جدید این میزان از تخصیص به خزانه دولت ابلاغ شده و هر هفته به یک استان برای تکمیل پروژه های عمرانی سفر می کنیم تا رفاه را برای مردم ایجاد کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال جدید افزود: تکمیل ۷۳۰ کیلومتر راه آهن چابهار زاهدان، مسیر همدان به سنندج، مسیر اردبیل، بستان آباد به تبریز از جمله پروژه های قابل بهره‌برداری در سال جدید هستند که توسط دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت با بیان اینکه پرداختی‌های لازم برای تکمیل راه آهن رشت به انزلی گفت: پرداختی‌ها برای تکمیل این پروژه به بهترین نحو ادامه دارد و هیچ‌ پروژه‌ای به علت بودجه تعطیل نشده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ورزشکار مصدوم گیلانی بیان کرد: وظیفه دولت و سازمان برنامه و بودجه حمایت از ورزشکاران در مواقع بحرانی و مصدومیت است لذا دولت این آمادگی را دارد اعتبارات لازم برای مداوای این ورزشکار گیلانی و مازندرانی در نظر را تأمین کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار