کد خبر : 38629
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر 1398- 10: 17

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

تخصیص ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رونق تولید صنایع گیلان

تخصیص ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رونق تولید صنایع گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تخصیص ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رونق تولید و رفع موانع تولید در استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان گیلان با مدیران شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت استان در دفتر شهر صنعتی رشت با بیان اینکه ۱۶ نهاد دولتی و غیردولتی با این سازمان همکاری می‌کنند، اظهار کرد: هدف از تعامل و همکاری نهادها با صمت توسعه صنعت گیلان است.

وی بیان اینکه گیلان در صنعت نوپا است، افزود: ظرفیت و زیرساخت‌های گیلان برای توسعه همه‌جانبه محیا بوده و این‌همه ظرفیت در کمترین استان کشور پیدا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های جدید گیلان در صنعت پیدا شود، گفت: یقیناً تعامل و همدلی صنعت با نمایندگان مجلس منجر به شکوفایی صنعت این استان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه راه توسعه استان توجه به تولید است، تصریح کرد: ۴۰ درصد ظرفیت اشتغال مربوط به صنعت است و اگر صنایع و بخش‌های تولیدی موردحمایت قرار بگیرند ظرفیت افزایش اشتغال نیز وجود دارد.

دلق‌پوش با اشاره به میزان شرکت‌های صنعتی و ظرفیت اشتغال آن‌ها در گیلان در مقایسه با کل کشور بیان کرد: سهم گیلان از کل واحدهای تولیدی کشور ۳.۴ درصد، سهم سرمایه‌گذاری نسبت به ‌کل کشور ۲.۵ و سهم اشتغال این استان نسبت به‌کل کشور ۳.۲ درصد.

وی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید گفت: ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رونق و رفع موانع تولید اعتبار گذاشته‌شده که ۶۰۰ میلیارد ریال آن جذب‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر اینکه تلاش این سازمان استقرار صنایع با استاندارهای لازم در گیلان است، افزود: گیلان در صنایع سلولزی قطب تولید کشور است و باید در واردات چوب که هم‌اکنون تعرفه آن صفر شده گام‌های اساسی برداشت‌.

دلق‌پوش با بیان اینکه صنایع نساجی در گیلان در حال رونق گرفتن است، افزود: بانک‌ها نباید در رونق صنعت نساجی بنگاه‌داری کنند و درراه اندازی واحدهای صنعتی بزرگ همچون پوشش باید مدیران ارشد استان در جریان باشند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه صنعت ازجمله نیازمندی صنایع به در نظر گرفتن تسهیلات بیشتر اذعان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور، لازم است دوره پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده صنایع به شش ماه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار