کد خبر : 32643
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

تخلفات منطقه آزاد انزلی پیگیری می‌شود

تخلفات منطقه آزاد انزلی پیگیری می‌شود

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر لزوم پیگیری تخلفات انجام شده در منطقه آزاد انزلی گفت:‌ به‌زودی دور جدید بررسی پرونده تخلفات منطقه آزاد انزلی توسط هیئت تحقیق و تفحص مجلس آغاز می‌شود.

به گزارش گیلانستان حسن خسته‌بند اظهار داشت: اتفاقات و تخلفات عدیده‌ای که در منطقه آزاد انزلی انجام شده توسط بنده در پرونده تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد مناطق آزاد گنجانده شده بنابراین به‌زودی دور جدیدی از پیگیری مفاد این گزارشات جامع آغاز می‌شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس فراهم آوردن زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را از اهداف اولیه ایجاد منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و افزود: قرار بود با استقرار منطقه آزاد و با ایجاد ساز و کارهای آن تحولی در بندرانزلی ایجاد شود اما با گذشت زمان این منطقه بیشتر از اهداف و رسالت‌های خود دور می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه مردم بندرانزلی به جهت وجود منطقه آزاد تفاوت محسوسی را در زندگی خود مشاهده نمی‌کنند تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت منطقه آزاد انزلی برای بنده به‌عنوان نماینده مردم و کسی که از شروع شکل‌گیری آن حضور داشته حقی کاملاً قانونی است.

خسته‌بند با بیان اینکه معمولاً تمامی دولت‌ها به مناطق آزاد مانند حیاط خلوت خود نگاه می‌کنند خاطرنشان کرد: این سبک و سیاق و نوع برخورد با مناطق آزاد کشور در تمامی دولت‌ها رایج بوده و همچنان نیز وجود دارد به طوری‌که منطقه آزاد انزلی نیز تاکنون از این قاعده کلی مستثنی نبوده است.

وی از اقدام خود جهت گنجاندن اتفاقات و تخلفات انجام شده منطقه آزاد انزلی در هیئت تحقیق و تفحص مجلس خبر داد و گفت: میزان درآمدهایی که در منطقه آزاد انزلی کسب شده است با شرایط فعلی بندرانزلی همخوانی ندارد و نارضایتی‌های عدیده مردم خود گواه این ماجرا است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اثر بسیار کمرنگ منطقه آزاد در توسعه و شکوفایی بندرانزلی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: فعالیت‌های ساخت و ساز،‌ تغییر کاربری‌های انجام شده در منطقه، احداث موج‌شکن‌ها و بسیاری از موارد دیگر جهت شفافیت بیشتر باید کاملاً مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس روشن شدن کارها و اقدامات انجام شده در منطقه آزاد و احقاق حقوق مردم را متذکر شد و تصریح کرد: این حق برای بنده به‌عنوان نماینده مردم بندرانزلی در مجلس کاملاً محفوظ است که بدانم واقعاً در منطقه آزاد چه اتفاقات و مسائلی در جریان است.

خسته‌بند دست داشتن برخی چهره‌های نام‌ آشنای گیلان در جریانات و اتفاقات این روزهای منطقه آزاد را به گواه خود مردم و مدیران بندرانزلی محتمل دانست و اظهار داشت: البته مستنداتی مبنی بر دخالت برخی منفعت‌طلبان در منطقه آزاد انزلی وجود دارد که باید ابعاد آن کاملاً مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برخی از مسئولان منطقه آزاد انزلی به‌جای روحیه خدمت و برخورد خاضعانه با مردم،‌ سرمایه‌گذاران و تجار، رفتاری متکبرانه با آنان دارند افزود: در نظام جمهوری اسلامی که بسیاری از مدیران آن با تعهد و روحیه جهادی مشغول خدمت به ملت هستند انجام این‌گونه رفتارها شایسته نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار