کد خبر : 11855
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اردیبهشت 1396- 49: 10

تداوم حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی

تداوم حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تداوم حضور ناوگروه‌های این نیرو در راستای جلوگیری از ایران‌هراسی در آب‌های بین‌المللی خبر داد.

به گزارش گیلانستان، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعزام ناوگروه‌های متعدد به آب‌های آزاد جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی تثبیت کرده و این امر سبب همکاری نزدیک با کشورهای منطقه در ابعاد مختلف در عرصه دریا شده است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه سفر به حسن‌رود انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد و در راستای دفاع از مرزهای آبی و حفظ منابع و منافع نظام مقدس جهوری اسلامی ایران حضور در عرصه دریاها را دنبال می‌کند اظهار کرد: امر مذکور از اولویت‌های نیروی دریایی در شمال و جنوب کشور است.

وی به حضور همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی ارتش در سه کشور در منطقه اشاره کرد و افزود: هفته گذشته یک ناوگروه در کشور عمان به منظور برگزاری رزمایش امداد و نجات مشترک با این کشور حضور داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: یک ناوگروه پس از برقراری امنیت در خلیج عدن و حفاظت از کشتی‌های بازرگانی و نفتکش در بندر «سلاله» کشور عمان پهلو گرفت، تصریح کرد: ناوگروه مذکور پس از حرکت از بندر مذکور در بندر «کوچین» در کشور هند برای انتقال پیام صلح و دوستی و جلوگیری از ایران‌هراسی پهلو گرفت و کارکنان ناوگروه از منطقه بازدید کردند و پس از آن در بندر کراچی پاکستان برای انجام این ماموریت حضور پیدا کردند و در آخرین مرحله در بندرعباس پهلو گرفت و ناوگروه بعدی به طرف آب‌های آزاد حرکت کرده است.

سیاری با بیان اینکه همزمان با ناوگروه‌های مذکور یک ناوگروه نیروی دریایی ارتش در دریای خزر به بندر اکتائو در کشور قزاقستان اعزام شد، تصریح کرد: اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش برای انتقال پیام صلح و دوستی و جلوگیری از برنامه‌های ایران‌هراسی که دشمنان برای ما به‌وجود آوردند، است ضمن اینکه همکاری نزدیکی با کشورهای منطقه و برقراری ارتباط در ابعاد مختلف در عرصه دریا صورت می‌گیرد.

وی، اولویت نخست نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را حضور در آب‌های جهان خواند و بیان کرد: امر مذکور مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده زیرا باید جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های جهان نشان دهیم البته این حضور منطبق با قوانین و مقررات بین‌المللی در آب‌های آزاد است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار