کد خبر : 84309
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401- 34: 11

تداوم فعالیت سامانه سرد و بارشی تا فردا در گیلان

تداوم فعالیت سامانه سرد و بارشی تا فردا در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان تا فردا گفت: وزش باد و بارش برف در ارتفاعات از پدیده های پیش بینی شده در گیلان تا فردا است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفتگو با مهر، با اشاره به نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها نشان دهنده استقرار سامانه هوای سرد و ناپایدار در منطقه است.

 

وی اضافه کرد: برای امروز شاهد ابرناکی هوا، مه آلوده بودن و در بعضی نقاط بارش باران و وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق در ارتفاعات بارش پراکنده برف برف مورد انتظار است.

 

دادرس با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه گفت: از روز یکشنبه به تدریج شاهد کاهش ابر و در طول روز افزایش دما و همچنین بارش پراکنده باران در برخی مناطق پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه برای امروز نیز آسمان اکثر مناطق استان گیلان قسمتی نیمه ابری تا ابری و مه آلود پیش بینی شده است، گفت: احتمال وقوع رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

 

دادرس با اشاره به آخرین وضعیت دریا از صدور هشدار سطح زرد خبر داد و افزود: وزش باد برای امروز در مناطق نزدیک به حداقل ۱۰ تا ۱۲ متر بر ثانیه و دور از ساحل نیز ۱۴ متر بر ثانیه است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه ارتفاع موج دریا نیز برای این مدت در مناطق نزدیک ساحل ۲.۲ متر و برای دور از سواحل نیز به سه متر می‌رسید، ادامه داد: احتمال خسارت به تأسیسات دریایی، قفس‌ها و تورهای صیادی، قایق و شناورهای کوچک وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: دمای هوا نیز در این مدت شش درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار