کد خبر : 2132
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲

تدوین سند نقش عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس

تدوین سند نقش عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: سند نقش عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس تدوین شده‌است.

به گزارش درگیلان، سردار محمدعلی آسودی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و تبلیغات هشت سال دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش و عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس اظهار کرد: متاسفانه از فرهنگ غنی دفاع مقدس غفلت شده‌است.

وی تصریح کرد: برخی از استان‌ها پس از جنگ تحمیلی فرهنگ دفاع مقدس را تبیین کردند.

مشاور فرهنگی نماینده ولی فقیه در سپاه به ایجاد سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس از برنامه‌های سازمان مذکور است.

به گفته وی، باغ موزه دفاع مقدس با همکاری شهرداری تهران توسط سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس ایجاد شده‌است.

آسودی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی خانه خود در کرمان را وقف نقش و تبلیغات در دفاع مقدس کرده‌است، ادامه داد: 145 پروژه تحقیقاتی در این زمینه اجرایی شده‌است.

وی ایجاد، حفظ و ارتقای معنویت براساس مبانی قرآن، عترت و آموزه‌های انقلاب اسلامی را از اهداف تبلیغات فرهنگ دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: تاکنون 38 جلسه نقش و عملکرد تبلیغات دوران دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شده‌است.

معاون سابق تبلیغات و فرهنگ ستاد کل سپاه یادآور شد: تاکنون در 18 استان کارگروه نقش و عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس تشکیل شده که بستری برای مقابله با جنگ نرم است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دغدغه جنگ نرم را دارند و راهبردهای ایشان را باید عملیاتی کنیم، خاطرنشان کرد: در جنگ نرم باید به صورت جبهه‌ای عمل شود.

سند نقش عملکرد و عملیات روانی در دفاع مقدس تدوین شد

آسودی از تدوین سند نقش عملکرد تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: سه هزار پاسدار اهل قلم داریم و حفظ و ارتقای روحیه رزمندگان و آحاد مردم در سند مذکور تبیین شده‌است.

وی اطلاع‌رسانی در زمینه ابعاد ویژگی و مراحل مختلف جنگ تحمیلی، استکبار جهانی علیه ملت ایران و عملیات‌های دفاع مقدس را از اهداف تببین شده در سند مذکور بیان کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مقابله با عملیات روانی دشمنان و تبلیغ و اطلاع‌رسانی به منظور جذب و اعزام نیروی مورد نیاز جبهه‌ها در سند مذکور تبیین شده‌است.

وی تبلیغ و اطلاع‌رسانی به منظور جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی به جبهه‌ها و ثبت و ضبط خاطرات، وقایع و حماسه‌های دفاع مقدس را از جمله اهداف سند مذکور برشمرد.

آسودی گفت: جذب سازماندهی و اعزام نیروهای متخصص فرهنگی، هنری و تبلیغی به قرارگاه و لشکرها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اطلاع‌رسانی از اهداف، ابعاد ویژگی‌ها و مراحل مختلف عملیات‌های کوچک و بزرگ دفاع مقدس از دیگر اهداف کارگروه است.

وی بر تبیین ماهیت، اهداف و ابعاد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد و یادآور شد: طراحی و اجرای تبلیغات دفاعی و رزمی حائز اهمیت است.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: نقش تبلیغات پشت جبهه و در جبهه و عملیات‌های دوران دفاع مقدس تبیین شده‌است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار