کد خبر : 51842
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت:

تدوین نقشه سند مهندسی فرهنگی شهر برای اولین بار در استان گیلان/رصد بیش از 25 هزار شاخص در سند توسعه فرهنگی شهر رشت

تدوین نقشه سند مهندسی فرهنگی شهر  برای اولین بار در استان گیلان/رصد بیش  از 25 هزار شاخص در سند توسعه فرهنگی شهر رشت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: این سازمان در راستای رسالت ذاتی خود در خصوص فعالیت های فرهنگی،برای اولین بار در استان، نقشه سند مهندسی فرهنگی شهر رشت را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به دغدغه رهبری معظم نظام، مبنی بر تاثیر فرهنگ بر شاکله ذهن و رفتار عمومی جامعه در تصمیمات کلان کشور، اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مهندسی فرهنگی، سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور را در تاریخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۸ مصوب کرده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله فرهنگ و همکاری همه سازمانهای استانی وشهری برای تحقق فعالیتهای مهم فرهنگی در رشت، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی رشت در راستای رسالت ذاتی خود در خصوص فعالیت های فرهنگی،برای اولین بار در استان نقشه سند مهندسی فرهنگی شهر رشت را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، با بیان اینکه گروه های جوان فرهنگی شهر رشت به صورت جهادی و علمی با سازمان فرهنگی در تدوین این سند همکاری می کنند، تصریح کرد: تدوین نقشه سند مهندسی فرهنگی شهر رشت و برنامه راهبردی ارتقای اولویت‌های فرهنگی به همت موسسه امتداد روشنگری ماه‌گویان و کانون تفکر زبرالحدید با انجام بیش از 6 هزار نفر ساعت کار کارشناسی در حال انجام است.

محمدی با تاکید بر لزوم توجه به اقتضائات بومی در تدوین نقشه سند مهندسی فرهنگی شهر رشت، گفت: بیش از 25 هزار شاخص رصد و ارزیابی فرهنگی در راستای اجرای این پروژه انجام و مطالعات تفصیلی در حوزه فلسفه فرهنگ، صورت گرفته است.

وی توجه به پیشینه شناسی فرهنگی در اجرای این پروژه را لازم و ضروری دانست و افزود: رصد و شناسایی تفصیلی 6 پروژه مهندسی فرهنگی داخلی،انجام مطالعات تفصیلی در حوزه فلسفه فرهنگ و برگزاری 50 نشست علمی پیرامون فلسفه فرهنگ، جهت شناسایی قواعد حاکم بر فرهنگ در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، با اشاره به بندهای 22 گانه ماده چهارم مندرج در فصل دوم اساسنامه فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: آرمانشهر مطلوب جمهوری اسلامی با بررسی و کدگذاری 35 سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون اساسی، سند چشم انداز 1404 و نقشه مهندسی فرهنگی کشور بوده که در در 34 عرصه حیات اجتماعی ترسیم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تدوین برنامه مهندسی فرهنگی، افق 16 ساله فرهنگی در تمامی عرصه های حیات اجتماعی رشت را در بر میگیرد، تصریح کرد:این نقشه شامل سند چشم‌انداز فرهنگی شهر، مختصات و ابعاد فرهنگی و نظام‌های مربوط در وضعيت موجود، مختصات و ابعاد فرهنگی مورد انتظار شهر و نظام‌های مربوط در دوره زمانی معين را مشخص میکند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه دستیابی به سندفرهنگی شهر نیازمند همکاری و تبادل نظر با کلیه دستگاههای متولی فرهنگی و اجتماعی است، بیان کرد:تعیین سياست‌ها،راهبردها و بسته های كلان فرهنگی، ماموريت‌ها و تقسيم كار در شهر به صورت بخشی و نظام پايش و ارزيابی راهبردی فرهنگ شهر از بخش های مهم سند مهندسی فرهنگی شهر رشت است.

به گزارش گیلانستان، تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در تاریخ ۱۳۹۲/۰۳/۰۸ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، از این رو، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رشت با همکاری موسسه امتداد روشنگری ماه‌گویان و کانون تفکر زبرالحدید، تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی شهر رشت را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار