کد خبر : 33390
تاریخ انتشار : جمعه 12 بهمن 1397- 42: 19

تذکر کتبی به رئیس شورای شهر رشت/ اگر اعضای شورا در مهلت قانونی به وظیفه خود عمل نکند، وظیفه ما انحلال شورا است

تذکر کتبی به رئیس شورای شهر رشت/ اگر اعضای شورا در مهلت قانونی به وظیفه خود عمل نکند، وظیفه ما انحلال شورا است

مومنی زاده با اشاره به تذکر کتبی به رئیس شورای شهر رشت در خصوص انتخاب شهردار گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۳۳۶ پروژه عام المنفعه در این شهرستان افتتاح می‌شود.

به گزارش گیلانستان«میرشمس مومنی زاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان رشت با تشریح برنامه‌های دهه فجر از افتتاح ۳۳۶ پروژه عام المنفعه در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه ۲۲۸ پروژه در دهه فجر افتتاح شده و سه پروژه نیز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه ۳۵ پروژه و طرح اقتصادی به همت بخش خصوصی افتتاح می‌شود افزود: این تعداد پروژه با ۵۰۸ میلیارد تومان اعتبار موجب اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۳۹ نفر خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای ۲ هزار و ۵۰۹ برنامه فرهنگی، هنری مذهبی در شهرستان رشت اظهار کرد: این برنامه‌ها به همت دستگاه‌های اجرایی شهرستان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب برگزار می‌شود.

مومنی زاده به افتتاح هشت پروژه با یک میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان در بخش نوسازی مدارس اشاره و بیان کرد: ۱۵ پروژه با ۸۶ ریزپروژه با بیش از ۵۹ میلیارد تومان در شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

 

وی ادامه داد: در بخش سلامت، بهداشت و درمان چهار پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

به گفته فرماندار رشت، در حمل و نقل جاده‌ایی ۵۹ پروژه، در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۵ پروژه با ۲ میلیارد تومان اعتبار، صنعت و معدن و تجارت هفت پروژه با ۱۵۹میلیارد و ۹۳ میلیون تومان اعتبار، بخش عمران روستایی ۲۳ پروژه با چهار میلیارد و ۷۱۳ میلیون اعتبار، آب و فاضلاب شهری و روستایی پنج پروژه و ورزش و جوانان پنج پروژه با سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خشکبیجار ۱۴ پروژه با ۲ میلیارد و ۹۴۹ میلیون بهره‌برداری می‌شود گفت: در بخش خمام ۳۵ پروژه با ۴۹ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان، در لشت نشا ۹پروژه با ۲ میلیارد تومان، در کوچصفهان ۲۷ پروژه با بیش از ۷۸ میلیارد تومان و در بخش مرکزی ۳۵ پروژه با ۸۸ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

مومنی زاده با اشاره به مشکلات شهر رشت افزود: شهر رشت مشکلات بسیار داشته و نیازمند توجه جدی در مدیریت شهری است.

وی با اشاره به استعفای شهردار و با بیان اینکه نمی‌‌توان کسی را مجبور به ماندن در پستی کرد خاطرنشان ساخت: وظیفه قانونی شورای شهر انتخاب شهردار در مدت قانونی است.

فرماندار رشت ادامه داد: در انتخاب شهردار تاخیری حاصل و با تک تک اعضا صحبت و حساسیت موضوع تذکر داده شد تا چنانچه به وظیفه قانونی خود عمل نکند ما به وظیفه قانونی خود عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اخطار کتبی به رئیس شورای شهر رشت در خصوص انتخاب شهردار تصریح کرد: باید در اسرع وقت نسبت به این امر اقدام شود و اگر در مهلت قانونی به وظیفه خود عمل نکند، وظیفه قانونی ما انحلال شورا است.
مومنی زاده با بیان اینکه با انتخاب شهردار جدید، تصمیم‌گیری بر عهده وزارت کشور است خاطرنشان کرد: امیدوارم سرنوشت شهردار شهر بزرگ ما تعیین و منفعتی برای شهر باشد و در حال حاضر چاره‌ایی جز انتظار در تعیین تکلیف شهردار نداریم.

وی با اشاره به معضل پسماند شهر رشت گفت: عدم جمع‌آوری نادرست زباله طی سال‌های گذشته موجب بروز مسائل زیست محیطی جدی برای شهرستان به ویژه مردم سراوان شده است.

 

فرماندار رشت با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در مورد انتصاب بخشداران شهرستان رشت اظهار کرد: رسانه باید موجب تقویت مدیران شود نه اینکه مانعی برای کار آنان ایجاد کند.

 

وی با تاکید بر حمایت از بخشداران جوان شهرستان رشت افزود: اینگونه انتصاب‌ها در دولت‌های گدشته نیز انجام می‌‌شده و باید از انتخاب استاندار که اعتقاد به حضور جوانان و بانوان دارد حمایت شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار