کد خبر : 235
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۴۶

تذکر ۲ عضو شورا به شهردار رشت / زمان تحویل طرح سئوال از شهردار!

تذکر ۲ عضو شورا به شهردار رشت / زمان تحویل طرح سئوال از شهردار!

تذکرات دو عضو شورای شهر به زودی به محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت ابلاغ می‌شود.

به گزارش در گیلان، تذکرات دو عضو شورای شهر رشت به زودی به شهردار ابلاغ می‌شود.

طرح سئوال از شهردار نیز در آستانه نهایی شدن است و طراح سئوال اعلام کرده که تا ۶ روز آینده طرح سئوال از شهردار رشت به رئیس شورا تحویل داده می‌شود.

البته هنوز تعداد معددودی از اعضای شورای رشت در تلاش برای توقف روند طرح سئوال از شهردار هستند.

مردم رشت امیدوارند شورانشینان با وجود انتقادات گسترده به شهردار رشت، فرصت لازم را به محمدعلی ثابت‌قدم برای جبران نقدها و اجرای برنامه‌ها بدهند.

پیش از این در نشست غیررسمی جمعی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت موضوع بررسی عملکرد شهردار رشت بحث و بررسی شد.

در این نشست با توجه به بیش از ۳۰ عنوان تذکر اعضای شورا در چهار نشست متوالی شورای رشت در صحن علنی موضوع سئوال از شهردار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۷ سئوال از شهردار از مجموعه سئوالات مورد بحث بررسی شد که مهمترین این سئوالات در حوزه سرمایه‌گذاری، تکریم کارکنان و مدیران شهرداری، قراردادهای مالی جدید شهرداری و … بود.

یک منبع آگاه در شورای شهر رشت با تأیید خبر طرح سئوال از شهردار کلانشهر رشت، گفت: بر اساس متن ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد.

وی افزود: بر اساس این قانون در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سئوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سئوال می‌ باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ده روز خواهد بوده و شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار رأی موافق یا مخالف خواهد داد.

وی گفت: در صورتی که شورا با اکثریت دوسوم کل اعضا رأی مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب می‌شود.

به گزارش صبح مشرق، تلاشها برای توقف و عدم ارائه طرح سئوال به رئیس شورا ادامه دارد، از طرف دیگر نیز اصرار بر ارائه طرح سئوال همچنان باقی است.
سیدمحمدعلی ثابت‌قدم ۱۲ بهمن ۹۳ با کسب ۹ رأی از مجموع ۱۵ رأی شورای اسلامی کلانشهر رشت به عنوان شهردار رشت انتخاب شده بود./ صبح مشرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار