کد خبر : 76562
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400- 49: 17

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

ترانزیت بالغ بر ۲۸۷ هزار تنی کالا از آستارا و انزلی

ترانزیت بالغ بر ۲۸۷ هزار تنی کالا از آستارا و انزلی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ترانزیت ۲۸۷ هزار و ۴۳۳ تنی کالا از استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: ترانزیت ورودی استان ۸۷ درصد و ترانزیت خروجی از استان ۲۸۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گیلانستان، فریبرز مرادی با اشاره به ترانزیت استان گیلان، گفت: طی ۱۱ ماهه نخست سالجاری ۲۸۷ هزار و ۴۳۳ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۲۶۳ هزار و ۲۳۴ تن از مرز آستارا و ۲۴ هزار و ۱۹۹ تن از مرز انزلی بوده است.

وی افزود: طی این مدت ۱۳۱ هزار و ۷۲ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۱۵۶ هزار و ۳۶۱ تن کالا از استان خارج شده که به ترتیب ترانزیت ورودی استان ۸۷ درصد و ترانزیت خروجی از استان ۲۸۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان انواع ورق گالوانیزه، برنج و انواع لاستیک را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده ذکر کرد و گفت: در این مدت ۱۲۶ هزار و ۳۳۰ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته؛ همچنین عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا طی این مدت انواع تخته، جو و انواع آرد بوده است.

مرادی عنوان کرد: طی این مدت همچنین بالغ بر ۸۲۸ هزار تن کالا از این مرز صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است؛ میوه، تره بار و انواع کاشی نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا طی این مدت می باشد.

وی با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۹۴ دستگاه کامیون از مرز آستارا، افزود: ۴۶ هزار و ۶۲۹ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و بیش از ۵۲ هزار دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اضافه کرد: چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۷۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در حال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار