کد خبر : 72724
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400- 26: 14

دادستان انزلی خبر داد؛

ترخیص ۱۴۰۰ تُن غلات دپو شده در بنادر انزلی برای تبدیل به الکل

ترخیص ۱۴۰۰ تُن غلات دپو شده در بنادر انزلی برای تبدیل به الکل

دادستان انزلی گفت: هزار و ۴۰۰ تُن نهاده‌های دامی دپو شده در بنادر انزلی و کاسپین برای تبدیل به الکل صنعتی ترخیص شد.

به گزارش گیلانستان، اکبر سبحانی با اشاره به انباشته شدن نهاده‌های دامی به مدت بیش از سه سال در انبارهای بنادر انزلی و کاسپین، اظهار کرد: در راستای اقدام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ماه‌های اخیر با اخذ مجوز سه گانه دستگاه‌های متولی مبنی بر استفاده از نهادهای دامی متروکه برای مصرف ثانویه و تبدیل آن به الکل صنعتی این امر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از موجودی انبارهای بنادر به غلات و نهاده‌های دامی اختصاص یافته است، افزود: در بازدیدهای میدانی از انبارهای بندر انزلی و کاسپین مشاهده شد که هزار و ۴۰۰ تن غلات و نهاده‌های دامی به دلیل بروکراسی‌های اداری گمرک، عدم تحویل ارز دولتی به وارد کننده از سوی بانک عامل و کوتاهی‌های انجام شده به مدت سه سال در این انبارها انباشته شده که به عنوان نهاده‌های دامی قابل استفاده نبود.

دادستان انزلی ادامه داد: با انجام مراحل قانونی و ارائه مجوز به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مزایده رسمی برگزار و غلات غیر استاندارد برای تولید الکل صنعتی به شرکت برنده مزایده واگذار شد.

سبحانی با بیان اینکه دستگاه قضا با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌کند همچنین گفت: با تبدیل این نهاده‌ها به الکل صنعتی علاوه بر تأمین بخشی از مصارف داخلی با صادرات آن برای کشور ارز آوری می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار