کد خبر : 60198
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1399- 41: 17

تردد شبانه خودرو در شهر باران همچنان ممنوع

تردد شبانه خودرو در شهر باران همچنان ممنوع

علیرغم نارنجی بودن رشت به لحاظ شیوع کرونا ولی به دلیل شرایط ناپایدار و جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر تردد خودرو در بین ساعات ۲۱ الی چهار صبح در رشت ممنوع است.

به گزارش گیلانستان، بعد از اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور ورود و خروج خودرو از شهر قرمز به نارنجی و بالعکس ممنوع بوده و با خودروهای غیربومی واردشده برخورد و با جریمه ۵۰۰‌ الی یک‌میلیون تومانی مواجه می‌شوند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با سه وضعیت تعیین‌شده زرد، نارنجی و قرمز در شهرها تعیین و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بر همین اساس گرفته می‌شود ولی یکی از موارد مهم در این طرح که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب رسید منع تردد شبانه خودرو بین ساعات ۲۱ تا چهار صبح بود که برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.

به گفته مسؤولان وزارت بهداشت هدف از اجرای این طرح در شهرهای قرمز و نارنجی بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، جلوگیری از مهمانی‌های خانوادگی به‌منظور قطع زنجیره انتقال کرونا است.

ولی با توجه تغییر وضعیت شهر رشت از قرمز به نارنجی مردم با سردرگمی در خصوص چگونگی تردد شبانه در این شهر مواجه شده و به گفته رئیس پلیس راهور استان گیلان علیرغم اینکه رشت با تغییر وضعیت مواجه بوده ولی به علت جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر همچنان محدودیت‌های ترددی ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در این شهر اعمال می‌شود.

بنا بر اعلام امیر طالبی مأموران راهنمایی رانندگی در میدان‌های اصلی رشت هر شب حضورداشته و ترددکنندگان خودرو در ساعت ممنوعیت با جریمه مواجه می‌شوند هرچند مردم تاکنون همکاری خوبی در این خصوص از خود نشان دادند.

وی می‌گوید ورود خودروهای غیربومی به رشت و بدون داشتن مجوز همچنان ممنوع بوده و در صورت مشاهده خودروهای متخلف بین ۵۰۰ تا یک‌میلیون تومان جریمه می‌شوند.

در حال حاضر چهار شهرستان آستارا، تالش، رودسر و رودبار در وضعیت قرمز کرونایی بوده و تردد خودروهای در ساعات ۲۱ الی چهار بامداد در این شهرها به‌جز خودروهای عمومی، امدادی، درمانی و دارای مجوز ممنوع است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار